Administrarea (publica) din Zona Snagov (ca in toata tara), continua a fi favorabila multiplicarii "oportunitatilor" imobiliare si in dezavantajul comunitatilor locale, a locuitorilor a caror stramosi au stiut sa le gestioneze mult mai bine.
> Ar fi oportunta o analiza - prezentare comparata a schimbarilor ultimilor 100 de ani (in contextul Centenarului)
# Va invitam sa completati - comentati - dezvoltati - urmatoarea LISTA de probleme si nevoi ale comunitatilor. Pentru ca nu mai sunt sperante in reale abordari centrale (propagate pana la nivel local) si nici in onestitatea si reala solutionare a administratiilor locale.
Sau (cel putin) - o monitorizare independenta, un dialog, un loc de prezentare publica si a altor pareri - perceptii - solutii, ar trebui sa fie apreciat pozitiv (iar atacarea unui astfel de demers, nu ar reprezenta decat o dovada de teama, de existente a unor cuple / lucruri de ascuns).
P1) LIPSA UNEI STRATEGII (sub forma de document scris) [realiste - adecvate - fezabile - validate in comunitate]
Linkuri la Strategiile existente:
1) Comuna Snagov >?
2) Comuna Ciolpani >? 3) Comuna Gruiu > ?Comuna Gruiu are o strategie care poate constitui (intr-o prima etapa) un exemplu pentru Ciolpani si mai ales pentru Snagov.
P2) PUG Snagov: anual se "prelungeste" cel expirat in 2010 (valabil 5 ani, realizat in 2005 - Primar Musat Apostol)
Si care contine greseli, omisiuni si o multime de schimbari (fata de cel anterior = tot neadecvat) prin care se multiplica oportuniatile imobiliare si se distruge infrastructura (patrimoniul) turistic, cultural, natural.
P3) Canalizarea pluviala (DJ101) colecteaza diverse ape uzate de la locuitori si este deversata in lacul Snagov (inclusiv in Aria Naturala Protejata), in moduri care incalca mai multe prevederi legale
P4) Iesirile publice la lacul Snagov - sunt neamenajate + ignorate de Primariile comunelor riverane
Fata de un total de peste 20 (minim 3 in fiecare sat riveran, al celor 3 comune), in prezent multe sunt inchise abuziv de noii proprietari riverani, nu sunt reparate - amenajate si nu respecta o multime de cerinte legale in vigoare.
P5) Majoritatea covarsitoare a constructiilor de pe lac (debarcadere) dar si din zona malurilor - nu au autoritatii de constructie si/sau nu platesc de multi ani taxa anuala de inchiriere de circa 15 lei/mp/an.
Astfel ca numai pentru 10 ani (anteriori), calculand pentru 500 de debarcadere (fata de o estimare de 700 de riverani) a cate (o medie de) 120mp la 15 lei/mp/an
rezulta: 10 x 500 x 120 x 15 = 9.000.000 lei (si la un curs de 4,5 lei/Euro => 2.000.000 euro) - care trebuie recuperati de ANAF
* Am inteles ca totusi si Curtea de Conturi a confirmat si solicitat in toamna anului 2017, ca Primaria Snagov, Apele Romane si Politia, sa inventarieze si sa recupereze sumele datorate.
Note:
a) orice contructie (provizorie ori permanenta) - necesita un aviz de urbanism (prealabil). Lacul (dar si zona de protectie de 5m de la mal) fiind domeniu public, respectiv zona cu restrictii - nu permit constructii permamente. Iar avizele ar trebui sa aiba un termen de valabilitate limitat cu clauze ca la terminarea acestuia, zona sa (poata) fi eliberata (readusa la stadiul initial - natural)
b) suprafetele de lac acoperite de constructii - necesita un contract cu administratorul = Apele Romane. Si ar exista doar circa 34 - fata de sutele de cazuri, ignorate in prezent, in favoarea riveranilor;
c) modificarile zonelor de mal (unde exista vegetatie specifica, inclusiv specifica habitatelor 3150 si 3160) nu poate fi distrusa de riverani prin initiative proprii ale acestora (destufizari, umpluturi - escavari, betonari ale malurilor, eliminarea salciilor etc.). Ceea ce s-a tot realizat si se continua si in prezent (mai ales in afara perimetrului ANPLS);
d) reamintim ca pe cel putin 5 m de la mal, exista o suita de legi cu restrictii: Legea Apelor (107/? cu minim 5m si chiar 20m) + dar si PUG-uri (a unor comune cu 10m de retragere de la maluri) iar in perimetrul Ariei Naturale Protejate = 5m (pe care trebuie sa existe vegetatia salbatica specifica lacurilor - Zonei Snagov);
P6) Apa potabila din reteaua publica existenta >Este sau nu (cu adevarat) potabila?
P7) Apa lacului Snagov (inca) este buna si sanatoasa. Dar nu este ce a fost si nici ce ar putea redeveni.
Se mai poate poate face baie in lac. Iar pestii sunt comestibili.
Insa mai multe autoritati (cel putin 4 - importante) > nu doresc adresarea acestor subiecte, pentru ca nu si-au indeplinit obligatiile, ar implica costuri, munca recurenta, interesul multor riverani este similar si interesul locuitorilor nu are "voce" si reprezentare si poate fi ignorat total (asa cum se dovedeste in toata tara in multe alte situatii si cazuri)
Si exista doua categorii de demersuri (pentru imbunatatiri). Unul la nivel local si altul la nivel central.
Care pot si trebuie sa fie abordate si independent.
P8) In ultimele decade (in special dupa 1989), dar si de prin 1950, resursele locale (naturale si de infrastructura) au ajuns a fi conduse de diferite autoritati care au drept decidenti persoane care nu sunt (provin) din Zona Snagov. Ceea ce dula la o lunga suita de implicatii:
1) ignoranta / necunoastere: a trecutului, a unor alte repere / etaloane. Fiecare nou sef (din administratie), ti se rasteste si trage rapid o linie rosie de delimitare "nu ma intereseaza ce era inainte de mine ...". De parca problemele generate anterior chiar de aceeasi institutie / autoritate, ar trebui sa devina o normalitate (in paguba comunitatii) fata de care sa devina "acceptabil" sa gresesca si el "putin", cat sa nu "nu deranjeze" (sefii?) sau alte autoritati (similare). Astfel incat din aastfel de "grija" de a nu deranja alti (noi) sefi de la alte autoritati gestionare de sus in jos, cam tot ce se mai face, nu mai este pentru comunitatea locala ci importiva intereselor acesteia;
2) securitatea (serviciului) chiar si pe termemul limitat (de 4 ani), devine mult mai important chiar decat a indeplini obligatiile de serviciu (clare). Astfel ca acesti functionari (care ar trebui sa fie in serviciul comunitatii), ajung sa se comporte (prin mimetism social si "invatare" a smecheriilor administrative) de la alti functionari publici;
3)
P8)