Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Mesaje - Administrator

Pagini: [1] 2 3 ... 6
1
Analiza Resurselor din Zona Snagov

Zona Snagov are o serie de resurse
: Naturale, Culturale - relevante / cu potential
Exista resurse imobiliare (si de alte naturi - ex: foraje apa geotermala etc.), ale comunitatii (via administratie locala).
Importante alte resurse relevante (din perimetrul Zonei Snagov: exemple: lacuri, paduri etc.) sunt administrate prin alte autoritati / administratii (regionale, nationale).
Este si in interesul comunitatii sa inteleaga cat mai bine, detalii despre modul de utilizare a tuturor acestor resurse. Din cel putin urmatoarele motive:
a) perspectiva istorica: initial, comunitatea locala era sustenabila in utilizarea tutoror resurselor. Administratiile sunt cele care in timp au preluat - propus - promis si implementat (tolerat si ilegalitati / abuzuri) - astfel incat in prezent s-a ajuns intr-un raport (context) in care analizele cost/beneficiu (pe diferite subiecte), au rezultate extrem de diferite. Dar in asamblu, resursele naturale locale - au fost puternic afectate negativ si capacitatea comunitatii de auto-sustenabilitate, redusa covarsitor;
a) direct si indirect - comunitatea este afectata de modul de (in)utilizare a tuturor resurselor;
b) toate utilizarile trebuie sa fie sustenabile (utilizare durabila);
c) exista (deja) numeroase situatii si localizari unde e necesara refacere ecologica (datorita distrugerilor antropice majore);
d) in contextul anilor 2018+, trasferul valorilor (financiare, materiale etc.) trebuie cunoscut si cuantificat mult mai bine si sustinute demersuri (abordari) care sa fie mai eficiente si eficace (pe criterii si valori - actualizate).
* Exemplu concret de intrebare: Care este valoarea primita (ex: utilitatile construite: drumuri publice, gaze, curent electric - prin subventii etc.) fata de valoarea pierduta prin distrugerea lacului (nu mai produce peste si a scazut in atractivitate eco-turistica etc.) a padurilor (deci care e valoarea lemnului comercializat + valoarea degradarii eco-sistemelor care contribuie la o lista lunga de alte beneficii directe si indirecte furnizate). Ce se putea face diferit? Ce se poate face in viitor? Ce imbunatatiri se pot face?

DATE (detalii cantitative) de obtinut in vederea analizei ulterioare - iterative (periodice):
1) Patrimoniul prezent - trecut - in litigii - potential de recuperat al comunitatii (Comunei)
1.1 Lista Patrimoniului Public si Privat al comunei (comunitatii). Obtinuta de la Primarie (este informatie publica) si postata (ultima versiune) si aici (atasament).
1.2 Lista Litigiilor in derulate (mai ales legate de active imobiliare).
1.3 Lista altor resurse (+
analiza / detalii) a pentru care s-ar putea face diferite demersuri cu rol de recuperare / preluare.1.4 Prezentare cronologica a resurselor naturale / imobiliare pierdure / cedate / preluate de terti (+autoritati centrale) - in ultima 100 ani.2) Bugetul Primariei anual (si anterior) - ca fisier Excel + rapoarte de activitate. De la Primarie. In care se identifica capitole care pot fi abordate diferit in viitor.3) Resurse care pot fi atrase in parteneriate - colaborari (private locale + ale altor autoritati regionale / judetene) +++ DETALII (de completat) +++ ...

2
STRATEGIE 2018> 11.0 Organizare (reguli) + Calendar + Voluntari

3

STRATEGIE 2018> 10.0 Legislatie + Bibliografie


4
STRATEGIE 2018> 9.0 PARTENERIATE (necesare)

5
STRATEGIE 2018> 8.0 PROIECTE (necesare) in DERULARE (+finalizate)

6
STRATEGIE 2018> 7.0 FINANTARE > (lista) SURSE

7
STRATEGIE 2018> 6.0 INDICATORI (globali + specifici)

8
STRATEGIE 2018> 5.0 DIRECTII + PROIECTE aferente (lista de FISE) [completare concurent]

9
STRATEGIE 2018> 4.0 DEZBATERE PUBLICA [derulat online + intalniri periodice]

10
STRATEGIE 2018> 3.0 DIAGNOSTICUL SITUATIEI CURENTE + previziuni/scenari [+dezbatere]

11
STRATEGIE 2018> 2.4 ANALIZA SITUATIEI CURENTE (multicriteriala) [+dezbatere]

12
STRATEGIE 2018> 2.3 EXEMPLE pozitive din LOCALITATI (+situatii) similare

13
2.2 LISTA PROBLEME (din comunitate - de rezolvat) [+dezbatere: pentru completare / detaliere]

Nota: In timp (si cu ajutorul comunitatii) - aceasta lista se va completa si detaliat arfel ca problemele vor fi organizate pe criterii (sectiuni)

1. PUG Snagov din 2005 (aprobat prin HCL ??) - nu a fost actualizat dupa 5 ani (in 2010) si de atunci, anual este "prelungit" de 7 ani (desi Fundatia Snagov dar si autoritatile pe parte de Cultura si Mediu - au sesizat probleme asociate).
Motivele nerezolvarii: pentru ca la elaborare s-au facut greseli si omisiuni (care ulterior au creat consecinte). Si la refacerea necesara, vor rezulta multe probleme trecute - curente cat si responsabilitati. Amanarile sunt bune si pentru crearea de noi abuzuri.

2. LACUL SNAGOV s-a redus in ultimii 28+ de ani prin "intrarea" pe domeniul public (luciul de apa) cu circa 25-100 ha

3. HCM 894/1952 prin care s-a infiintat Rezervatia Naturala Snagov de 1147,70 ha a fost omisa intentionat (intre 1998-2000), astfel incat s-a creat o miza imobiliara de circa 960ha de padure riveran lacului (care ulterior a fost preluata prin schimb de paduri)

4. Sute de debarcadere ilegale construite la malul lacului, pentru care nu exista contracte de inchiriere a domeniului public (luciul lacului), nu exista autorizatii de contruire (+avize aferente). Astfel ca au rezultat constructii permanente pe domeniul public. Statul roman a fost pagubit in ultimii 10 ani cu circa 2.000.000 Euro (asa cum a confirmat si Curtea de Conturi in 2017, cand a solicitat Primariei Snagov sa inventarieze debarcaderele existente si sa faca demersuri reparatorii)

5. Distrugerea malurilor naturale a lacului (inclusiv in perimetrul Ariei Naturale Protejate Lacul Snagov), prin umpluturi si intrari in lac, destufizari, betonari a malurilor, deversari etc. Chiar si in ultimii ani, desi Custodele ANPLS a facut peste 40 de plangeri penale (pentru distrugeri), mai multe autoritati s-au asociat si impreuna au ignorat sesizarile - favorizand astfel infractiunile (si continuarea acestora)

6. Distrugerea infrastructurii de turism creata in perioada 1930 - 1982, la initiativa si cu implicarea directa a autoritatilor locale si centrale

7. Primaria Snagov nu au facut demersurile necesare pentru a mentine Snagov ca statiune turistica de interes national (prin Musat Apostol si Oancea Marian). Astfel incat prin necompletarea documentatiei aferente (si rezolvarea celor 2-3 nevoi punctuale pentru care existau solutii), a ramas doar satul Snagov - statiune de interes local (si deci neeligibila pentru finantari UE sau alte programe nationale)

8. Restituirea terenurilor s-a facut cu mari intarzieri, pe alte amplasamente, cu 12% mai putin.
In permanenta au fost dezavantajati locuitorii si favorizate institutii si diferiti "lideri" si "recomandati" ai "momentului".
De exemplu - au fost favorizati revolutionari despre care ulterior (o parte) a rezultat ca nu ar fi fost cu adevarat revolutionari si s-ar fi putut initia demersuri de recuperare. Primaria a preferat sa piarda toate terenurile cu iesire la lac care ii intrau in patrimoniu (si nu a amenjat noi iesiri / stranduri la lac pentru locuitori).

9. Padurea din Zona Snagov a fost taiata (inclusiv "la ras") existand o multime de situatii - nereguli - abuzuri

10. Nu se recunoaste intreg patrimoniul natural existent (ca specii - habitate) protejate - desi exista documentatie completa depusa la Ministerul Mediului (si cu Avizul Academiei Romane). Pentru ca exista mari interese imobiliare (legate si de cele 960 ha din padurea riverana, preluata prin schimb ori restituita abuziv).

11. Primaria mai degraba a fost parte a problemelor decat a solutiilor, pentru comunitate.
Lipsa de transparenta, intarzieri, multe nereguli si abuzuri etc. [/size](cu tot cu consilierii sai + personal)

12. Liceul Snagov a fost (si a ramas) demolat. S-a gresit in diferite etape. Astfel s-a pierdut si aceasta importanta diferentiere.

13. Nu este prezentat + promovat potentialul turistic si oferta existenta. Nici pentru patrimoniul natural, nici pentru patrimoniul cultural.


14. Chiar Primaria Snagov a decis deversarea canalizarii din Snagov sat la debarcaderul central, ceea ce este ilegal si periculos pentru cei care mai fac baie in lac. Desi este recunoscuta situatia de fapt de catre Prefectura si Consiliul Judetean si contructor - Primaria Snagov neaga si nici nu ia masuri. Desi au si fost raportate cazuri de imbolnaviri.

15. Primaria Snagov a fost si continua sa fie parte a problemelor legat de protectia / conservarea biodiversitatii din Zona Snagov. Incalcand in mod repetat si voit, mai multe legi.




14

2.1 PERFORMANTE (referinte) ISTORICE (multicriteriale) [+dezbatere]

15
VALORI pentru ZONA SNAGOV (ver 1.0 / LUP: 07.04.2018 / va invitam sa comentati - contribuiti)

Preconditie: (re)intelegerea (semantica - semnificatie) a conceptelor: Credințe, valori, moralitate, presupuneri, atitudini (vezi Dictionar). Care se formeaza latent in minim 1-2 generatii (in mediu adecvat) sau prin educatie superioara (costisitoare) si auto-educatie (permanenta).
Pentru detalii suplimentare, parcurgeti schita de analiza din finalul postarii.

VALORI (minim) NECESARE (pre-conditionate de informare / educatie / acces la info corecta si completa si dezbateri in comunitati):
1) democratie (in relatiile interpersonale de administrare) in sensul traditional. Regasite in
modul în care ne comportăm, comunicăm și interacționăm cu ceilalți. Relevante sunt: egalitate, transparenta, votare (doar de catre cei care pot face dovada intelegerii subiectelor si implicatiilor deciziilor - in discutie, adica au competentele necesare; Si in sens mai larg, un adult ar trebui considerat matur si responsabil (nu doar pe criteriu biologic =18 ani) daca este testat / confirmat ca are un nivel minim necesar de educatie, este matur emotional, are responsabilitate sociala, ajunge la un nivel minim de integere a subiectelor in discutie);
2) educatie de nivel cat mai ridicat (la nivel familial, in scoala si in comunitate);
3) perponderenta abordarilor si metodelor LAICe fata de RELIGIE. Relevant pentru adevarata educatie (cu abordare - metoda stiintifica, cu demers constientizat si transparent al rezolvarii problemelor si al deciziilor, cu valorizarea muncii, a efortului - perseverentei si in final a meritelor). Este foarte importanta spiritualitatea (care insa include religia - oricare ar fi ea - ca una din formele de exprimare / manifestare a spiritualitatii);
4) (re)construirea capacitatii de colaborare, realizari in grupuri si in (a) comunitatii;
5) c
onservarea (si utilizarea) mediului (natural si cultural) intr-un mod sustenabil (dezvoltare durabila);
6)
cunoasterea traditiilor (locale), conservarea acestora (cel putin ca elemente de istorie si identitate a comunitatii) si a celor in varsta (cu toleranta si empatie). Valorizarea istoriei (chiar locale) - cu numeroasele invataturi si exemple legate de necorelarile cu mediul (natural) dar si in diferitele forme si relatii sociale;
7) Dezvoltare (economie / proiecte / strategie) bazata (prioritar) pe resurse (locale / existente) ["resourse based"]. Astfel ca resursele atrase sunt considerate pe plan secundar (exemplu: promisiunile de "ajutor" de la "partid" - pot crea dependente si de regula intarzieri si incurcaturi majore / grave);
8 ) "Unitate in diversitate" (=deviza UE, dar implementata mult mai bine). La toate intre grupurile din comunitate, membrii unei familii / ai unei echipe de proiect etc.);


+++

Situatia existenta: Mai degraba o stare de lipsa (de valori), cu multiple influente, incoerente si contradictii, cu redusa identitate, nivel redus de auto-stima, neincredere generalizata, predispozitie de subordonare (cautare de "stapan" + turnatorie din nevoie de "apartenenta" si eventuala  "protectie" - "pile" - statut local cu rol de diferentiere).
Posibile motive: Pentru ca (mai degraba) nu exista o (reala) comunicare in comunitate si interactiuni constante si relevante (sursa de navetisti in perioada comunista de peste 40 de ani). Exemplele (de valori) percepute de la conducatorii (cu vile) din perioada 193x - prezent, au fost permanent puternic negative (disfunctionale etc.). Coruptia perioadei 1989-prezent si constatata (la Snagov) in mod exacerbat (prin mega ilegalitatile si abuzurile top guvernatilor) a reintarit premizele (re)formate (gresit) in perioada comunista.

Valori existente:
a) "bastinasi" din comunitatea locala: peste 85% se declara religiosi ortodocsi (dar sub 20% par sa si practice cultul - din perspectiva ritualurilor / comportamentelor). Preotii nu au rolul social necesar de "indreptare" a comportamentelor sociale (sunt focalizati pe ritualuri).
Sub 5% au capacitatea + disponibilitatea (intelectuala, materiala, motivationala etc.) sa inteleaga si sa articuleze (cel mult ocazional - neconsecvent) opinii si propuneri relevante (si mai ales pozitive si sustenabile) pentru binele comunitatii. Fata de masa majoritara de dependenti sociali (sau cel putin cu comportament si preferinte catre un oportunism auto-distrugator pe termen mediu-lung), manipulata populist (sau toleranta: interesat sau din viciu).
b) "veneticii" (noii proprietari din zona, din care sub 20% locuiesc la Snagov si doar 10% au mutatie si deci drept de vot - dar nu colaboreaza si deci nu au o identitate - contributie vizibila si cu atat mai putin - practica). Dupa 10 ani de observatii si interactiune, se pare ca 1/3 familii ar avea capacitatea (intelectuala - motivationala) sa aiba o contributie pozitiva, insa (data fiind vadita inferioritate numerica si contextul existent), prefera sa nu se manifeste (considerand ca riscurile si pierderile unei astfel de pozitionari sunt preferabile uneia vizibile, de "oponent" perceput ca "rebel" pana la "inamic" de catre cei multi + autoritati)
c) exista chiar un nivel (redus) de conflict intre "bastinasi" si "venetici". Certa este atitudinea (reciproca) de ne-colaborare (cu rol de bariera suplimentara);
d) exista un generalitat consens tacit de abuzare a resurselor comune (padure, lac etc.) si in care intra si autoritatile. Demers (deja) vizibil ca nesustenabil (natural si cultural) dar "justificat" ca "fatalitate" (din lipsa de exemple reusite, redusa auto-stima, agresivitate indusa in raport cu cei care mai reusesc sa realizeze ceva - corect, pe merit si munca; din nevoia si indusa de reconfirmare a neputintei individuale si sub forma: "nici tu nu esti normal  - corect - legal").

Pagini: [1] 2 3 ... 6