Evenimente Legate

  • INTALNIRE - intre AUTORITATI pentru Organizare-Optimizare-Co: Mai 27, 2016

Autor Subiect: 160527: INTALNIRE - intre AUTORITATI pentru Organizare-Optimizare-Colaborare  (Citit de 463 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Custode ANPLS

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 125
  • Karma: +0/-1
  • Tel: 0730 097 505 * custode@fundatiasnagov.ro
    • Vezi Profilul
INVITATIE – Prezentare + Vizita pe lac in ANPLS + Consultari si Stabilire mod de lucru
ocazionat de aprobarea Regulamentului si Planului de Management al ANPLS – Aria Naturala Protejata “Lacul Snagov”  cod 2560 (prin MO Partea I, nr 380bis / 18.mai.2016)

INVITATIE:
> CAND: Vineri 27 mai 2016, ora 10:30 – 14:00 (Rugam participantii sa ajunga la ora comunicata)
> UNDE: la Snagov (sos. Snagov nr 78, Snagov sat, Snagov, Ilfov – la “Casuta cu Stuf”)
> CINE: doar reprezentanti ai autoritatilor centrale si locale (fara presa, riverani, localnici etc)
> DE CE: (scop) pentru clarificari, evidenta nevoi si implicatii, pentru a se putea stabili moduri de lucru care sa ecomiseasca timp si efort

Mai multe DETALII (ex: AGENDA, etc) se gaseste in fisierul atasat.

Re: PARTICIPARE: este recomandat a se confirma in scris (email la custode@fundatiasnagov.ro ori fax: la 0372 005 110 participarea (cine, cate persoane/autoritate) iar la sosirea in locatie, completarea in tabelul de prezenta a actiunii.
« Ultima Modificare: Mai 31, 2016, 11:33:56 a.m. de Administrator »
Custodele ANPLS in baza conventiei de custodie 356 din 08.07.2014 cu MMAP.
Isi desfasoara activitatea in baza Planului de Management si a Regulamentului aprobat prin OM MMAP nr 652 din 31.03.2016 (publicat si in Monitorul Oficial nr ??? din ??.04.2016)

Offline Administrator

  • Ajut(ăm) la Conservarea și utilizarea sustenabilă a Patrimoniului Natural și Cultural al Zonei Snagov
  • Administrator
  • Jr. Member
  • *****
  • Mesaje postate: 77
  • Karma: +0/-0
  • Text personal => www.FundatiaSnagov.ro
    • Vezi Profilul
    • www.FundatiaSnagov.ro
Re: INTALNIRE - intre AUTORITATI pentru Organizare-Optimizare-Colaborare
« Răspuns #1 : Mai 30, 2016, 11:25:16 p.m. »
MINUTA INTALNIRII

Custodele ANPLS a utilizat prezentari cu video proiector a materialelor, a unor harti, site-uri si pagini din internet, etc. (pe masura ce parcurgea Agenda anuntata).

PREZENTA: A participat: Inspectoratul Judetean al Jandarmeriei Ilfov / Serviciul Public - Politia Locala / Politia Statiunii Snagov / Apele Romane SGA Ilfov - Bucuresti / Biroul JUdetean Politia Transporturi Ilfov si Snagov / APM Ilfov.
Nu a participat ANR, Primaria Gruiu, Primaria Ciolpani, Ocolul Silvic Snagov. ANR a promis ca participa la intalnirea de sambata (28 mai), cu detinatorii de ambarcatiuni.

AGENDA anuntata a fost parcursa in totalitate. Fata de continutul acesteia, se pot puncta urmatoarele:

1] Invitatie utilizare http://FORUM.FundatiaSnagov.ro (prezentare mod de inscriere - utilizare / continut / beneficii - relevanta)
Ca platforma de comunicare publica (dar poate fi configurata foarte usor si pentru comunicare vizibila doar intre anumiti utilizatori)

2] Prezentare REGULAMENT ANPLS (cu punctarea unor detalii, considerate relevante)

3] Principalul factor antropic (relevant si pentru audienta - participantii din sala) sunt ambarcatiunile motorizate (prin valuri, zgomot, vibratii). Asa cum rezulta si din capitolul 10 din Planul de Management (si de fapt din suita de studii stiintifice realizate si avizate de MMAP). Astfel ca o sinteza vizuala (ne-stiintifica dar succinta) se poate transmite prin suita urmatoarelor filmulete:
CUM fac RĂU BIODIVERSITĂȚII- VALURILE AMBARCAȚIUNILOR MARI  (pentru mări și oceane, căci pe lacuri se impun ambarcațiuni cu fund plat și motorizare redusă, preferabil – electrică):
FILM Nr 1: Impact VALURI MALURI prezentare ȘIINȚIFICĂhttps://www.youtube.com/watch?v=yDgaZyc7zJQFILM Nr 2: Impact VALURI asupra Pești Păsări Plante Eroziune Barierehttps://www.youtube.com/watch?v=kAdWVM6uNPAFILM Nr 3: EXEMPLE: Impact VALURI AMBARCAȚIUNI motorizate (cumulare)https://www.youtube.com/watch?v=Se-JvBqAxBg=> Vezi și colecție (93 video-clipuri) cu “demonstrații” (+ reclame comerciale) ale celor care își fac de cap pe Lacul Snagov (și – de regulă – încalcă în mai multe moduri, normele și legislația în vigoare): https://www.youtube.com/watch?v=rb7MndWOXSE&list=PLA5F553A88B346F98
4.1] Informare ADRESA primita de la Autoritatea Navala Romana prin care se confirma faptul ca Fundatia Snagov in calitate de Custode ANPLS poate sa opreasca ambarcatiuni care circula in ANPLS si nu respecta legislatia in vigoare (mai putin legislatia stricta legata de siguranta navigatiei - care ramane exclusiv dreptul ANR). A se vedea in atasament, extrasul cu paragrafului in cauza.

4.1a] Zonarea din OMT 920/2003 nu a tinut cont de zonarea stabilita prin Anexa III din Legea 5/2000, in care s-a prezentat (stabilit ANPLS). Deci juristii care au intocmit OMT 920/2003, puteau tine cont de prevederi (limite) deja existente si evita ulterioarele interpretari.
Astfel ca a aparut o suprapunere intre zonele II si III din OMT 902/2003 si ANPLS.
Iar permisiunile/restrictiile asociate, in prezent creeaza impresia utilizatorilor de ambarcatiuni, ca ar fi un conflict si ca ar exista posibilitatea de alegere ori interpretare, functie de preferinte. Pe cand solutia implicita si evidenta la aparentul "conflict" / "contradictie" (cum sustin contestatarii) este ca in prezent, se aplica restrictiile in vigoare, cumulativ in toate zonele. Si totul este operational - pana cand, eventual Ministerul Transporturilor face ajustarile prin care rezolva ambiguitatea (cea care creaza in prezent "neintelegeri").
4.1b] Re: Interzicere sporturi nautice motorizate din perimetrul ANPLS. Trebuia realizat de care Ministerul Transporturilor / Autoritatea Navala Romana (prin juristii sai) inca din 2005 (deci acum 11+ani) in urma aparitie OUG 195/2005. Care prevede:
Art. 52 (2) "Pe suprafata ariilor naturale protejate este interzis accesul cu mijloace motorizate care utilizeaza carburanti fosili in scopul practicarii de sporturi, cu exceptia drumurilor permise accesului public".
Interpretare: Legiuitorul s-a asigurat ca mentine posibilitatea traversarii pentru nevoi precum transport de persoane si marfa.
Insa agrementul, plimbarea, picnicul si alte activitati (care creeaza presiune antropica prin prezenta umana si activitatile acestora), se limiteaza la cea mai ingusta (cea mai putin lata / adica mica) suprafata. In cazul ANPLS, o astfel de cale solutie (optima) ar fi chiar pe mijlocul lacului, pe doua benzi (dus-intors).4.1.c] Nu s-a tinut cont de toate cerintele, informarile si dezbaterile publice derulate in special in 2012-2013 care s-au finalizat si cu Aviz SEA (organizat de APM Ilfov) - cu invitatii scrise repetate, adresate catre ANR, care era extrem de evident ca trebuie sa faca ajustari si mai ales vina cu propuneri si solutii pentru o versiune finala cat mai buna (si pentru mediu dar si pentru activitatile pe care le-a incurajat si sustinut anterior, prin ordinele emise).4.1.d] Au fost ignorate multiplele informari si solicitari de intalniri / solutii / rezolvari semnalate in scris de catre Custodele ANPLS in semestrul 1, 2015 (transmise in scris catre ANR - Capitania Port Snagov). Custodele are 19 adrese inregistrate cu numai 4 raspunsuri primite.
4.1.e] In 2015, Ministerul Transporturilor a re-analizat atat legislatia in vigoare cat si cerintele unor practicanti de sporturi nautice si a dat curs cererii acestora, operand modificari la OMT 920 prin care a dat drepturi suplimentare de utilizare a ambarcatiunilor cu mijloace motorizate si a diversificarii de activitati cu puternic impact antropic (deci facute de oameni si care fac rau mediului - ANPLS). Aproband Ordinul nr. 639/2015 (prin care introduce si tractari de obiecte gonflabile etc).
Concluzie: Nici la 12+ ani de la aparitia OMT 920/2003 nu se reconsidera zonarile (desi cele pentru ANPLS erau cunoscute din 2000). Si nici nu se interzic activitatile sportive motorizate, asa cum se prevedea din 2005 (deci de 11+ ani).
* Iar comunitatea locala masoara schimbarile si prin (ne)aparitia celor 71 de semne de reglementare a navigatiei pe lacul Snagov, prevazute a exista, inca din 2003 (deci de 13+ ani). Care (macar la acest nivel) fiind vizuale, ar incuraja limitarile (de viteza, per tipuri de activitati permise etc).

5] Custodele a anuntat propunerea (facuta si anul trecut) de a realiza lunar o patrulare preventiva impreuna cu reprezentanti ai celorlalte autoritati. Mai exact in ultima vineri a fiecarei luni, intre 11:00 si 13:00. Direct pe lac. CU o agenda realizata de comun acord. Propunere care a fost facuta si anul trecut. Si care (de fapt) s-a concretizat in perioada 2008-2013 sub forma a cate 1-3 patrulari per an (impreuna cu cate 2-5 autoritati). Astfel ca exista precedente si rezultatele au fost apreciate ca bune de catre parti. In special cea realizata impreuna cu Jandarmaria Ilfov. Iar cele realizate cu Politia Ilfov, au dus si la realizarea unor dosare de incepere de urmarire penala.
Data fiind capacitatea (12 locuri si de fapt o suprafata pentru 22 persoane) a ambarcatiunii custodelui, exista spatiu adecvat chiar pentru sedinta de lucru si observatii, chiar in mijlocul ANPLS.

6] Custodele ANPLS solicita SPRIJIN prin realizarea unor parteneriate sau macar program de activitati comune cu rol de informare - constientizare si mai ales de preventie. Astfel ca s-a consuma mai putin combustibil si odata opriti (preventiv si macar intr-un weekend per luna) o parte din conducatorii de ambarcatiuni motorizare, li s-ar putea spune si da materiale (pregatite de custodele ANPLS) prin care sa se clarifice - lamureasca cerintele + drepturile existente/ramase. Astfel, (totodata), toti fiind reprezentanti ai statului, am face si dovada unei colaborari (si creste credibilitatea legata de capacitatea de reala de aplicare - respectare a tuturor prevederilor legale in vigoare).
Nota: propuneri si demers similar, a fost facut de Custodele ANPLS si cu un an in urma (inclusiv prin comunicat de presa, adrese scrise etc). Si chiar exista cateva secvente filmate cu 3-4 reactii pozitive din partea unor utilizatori de ambarcatiuni.

7] Dezvoltarea activitatii de preventie (in ceea ce priveste reducerea situatiilor - cazurilor de realizare de contraventii / infractiuni).
Exemple date de custode legat de infractiunile (pe parte de mediu) constand in destufizari, betonari de maluri, constructii ilegale (fara avize - aprobari). Care, reprezinta cel putin contraventii pentru colegii de la Apele Romane. Dar faptuitorii utilizeaza platforme plutitoare neinmatriculate (gen sonete etc) in conditiile in care exista pe lacul Snagov si o platforma inmatriculata de dimensiuni comparabile. Deci se poate (daca se doreste si ANR are mijloace / criterii si poate sprijini). Iar pe lacul Snagov, exista o nevoie de a tine o evidenta (si capacitate de identificare) a acestor mijloace de modificare a malurilor lacului. Subiect de interes pentru Custodele ANPLS si Apele Romane. Si astfel, in perioada 2008-2015, o parte din Plangerile penale (cu poze - filme + incadrari juridice), ar fi putut fi prelucrate si de Garda de Mediu. Si stopate distrugerile.

8] Prezentarea (sumara - rapida) a limitelor (pe harta Google Earth) a celor 2-3 arii naturale protejate (ANPLS, ANPPS, prin HCM 894/1952) si despre punctele cu specii (identificate) si harti de distributie. Caci custodele se ocupa mai mult de monitorizarea (starii de conservare etc) a habitatelor (3150, 3160 etc) si a speciilor protejate si rare etc. Activitatea legata de factorii antropici (si distrugeri - mai ales ilegale), este doar o parte a activitatii. Si in concluzie, exista si multe alte activitati, decat suitele de adrese catre o parte din autoritati - legate de cele circa 40+ de cazuri cu distrugeri importante. Nerezolvate pana in prezent.

Re: Discutii / Intrebari si raspunsuri. Acestea au fost de regula punctuale si legate de cele prezentare de Custodele ANPLS, conform Agendei anuntate si parcurse.

ALTE elemente:
1) Politia Transporturi Navale - anunta "tot sprijinul in activitatea Custodelui ANPLS"
2) Politia Transporturi Navale - informeaza ca nu poate colabora sub forma de parteneriat. Iar pentru un astfel de demers ar trebui contactat un nivel ierarhic superior - Politia Romana
3) Politia Transporturi Navale - utilizeaza in mod implicit legile si hotararile de guvern. Astfel ca in ceea ce priveste Ordine, Regulamente si alte acte normative ale altor autoritati, este necesar ca aceste autoritati sa asigure responsabilitatea incadrarilor pe care le face si sa solicite la momentul adecvat sprijinul Politiei pentru competentele stricte ale acesteia. Din aceasta perspectiva, mentionarile din Planul de Management (ca de exemplu Capitolul 10) raman doar la nivel de recomandare (indicativa dar nu angajanta), referitor la cine mai poate ajuta /contribui (ca autoritate, categorie de societate comerciala, etc).
4) la cererea unui participant, la aceasta intalnire, nu s-a mai realizat poza de grup. Desi la toate intalnirile anterioare (incepand din 2008) si de regula cel putin anuale (iar intre 2012-2013 - mult mai dese, caci au exista consultari pentru R + PM).

PRECIZARE: Aferent unor astfel de intalniri / discutii, in Minuta (sau sinteza) se vor prezentata public doar elemente convenite de comun acord si care pot avea utilitate pentru asigurarea transparentei necesare pentru convergerea catre obiectivele convenite [Prezenta minuta reprezinta este o exceptie / de fapt se prezinta doar un cadru de lucru viitor / frame-work]

EVALUARE:
1) 71 de persoane au vizitat Mesajul cu Anuntul acestei Intalniri (ceea ce este bine)
2) In Facebook, evenimentul a fost vazut de 260 de persoane
3) (la o prima intalnire) au participat mai mult de jumatate din autoritati (si cele mai importante au confirmat explicit ca vor sprijini eforturile din urmatoarea perioada, de tranzitie la normalitate - legalite, de fapt de utilizare normala a unui lac cu sedimente la maluri si care este si Arie Naturala Protejata)
4) s-a format un Grup de Lucru (acum sunt cunoscute si persoanele alocate pentru zona si aceste subiecte). Care urmeaza a se completa cu persoane alocate de la celelalte autoritati (care nu au participant inca).

CE URMEAZA?
1) in data de 28 mai, prezentarea (suplimentara - optionala) facuta de Custodele ANPLS, catre detinatorii / utilizatorii de Ambarcatiuni, adica cei doritori / interesati de obtinerea de detalii suplimentare. Organizata la sediul Fundatia Snagov (a custodelui). Anuntata prin 1000 de email-uri (catre cei din zona sau interesati - baza de date rezultata din activitatea ultimilor 8 ani). Precum si prin Facebook (cu plata, transmis in medie de circa 1,6 ori catre toti cei care au cont de IP pe o raza de 20 km fata de centrul ANPLS). Plus telefoane directe la o serie pe persoane cunoscute ca lideri de opinie in zona. Inclusiv incurajarea discutilor (de orice orientare) legata de schimbari - caci doar astfel, se accelereaza demersul: curiozitate > informare > clarificare > intelegere
2) Finalizarea completarea trusoului de formulare si validare finala a modului de lucru (ex: constatare contraventii - infractiuni). In noul context existent (creat de publicarea Regulamentului si Planului de Management)
2) Realizarea unui prim set de Constatari in ANPLS (si care, functie de tipul de intrumente validate / confirmare de unele autoritati), vor fi completate cu eventualul ajutor al unor autoritati. De exemplu, in cazul unei ambacatiuni care nu se opreste la solicitarea custodelui, aceasta va fi pozata - filmata si se va solicita sprijinul ANR - Capitania Port Snagov pentru identificara posesorului ambarcatiunii. Respectiv, pentru legitimare - identificare, se poate solicita sprijin chiar de la Politia Transporturi Navale Snagov (direct ori prin apel la 112). Cu aceste date disponibile, Custodele are competenta de a constata si face incadrarea prevederilor incalcate si se finalizeaza documentele pentru amenda contraventionala ori pentru infractiune. Iar daca (concomitent) rezulta si incalcarea altor prevederi (in responsabilitatea altor autoritati), este firesc sa rezulte o considerare cumulata a tuturor acestora.
Pentru acest moment / demers, Custodele ANPLS va invita un set de participanti pe ambarcatiune, care sa aiba competentele, dispozitivele si chiar disponibilitatea pentru calitatea de potentiali martori.
Se conteaza pe faptul ca ANR - Capitania Port Snagov cat si Politia Transporturi Navale - Snagov, au prezenta in zilele de sarbatori pe lacul Snagov si au confirmat disponibilitatea pentru colaborare si sprijin acordat Custodelui ANPLS.
3) Patrularile / Intalnirile lunare cu reprezentantii autoritatilor cu atributii si responsabilitati pe lacul Snagov.
Similar cu intalnirea derulata in data de 27 mai. Propus pentru data de 23 iunie (joi) - ca exceptie caci in 24-25 sunt Sanzienele si un weekend extins. Cu diferenta ca propunem a fi facuta direct si integral pe lac (in ANPLS). Iar vineri nu este o zi cu trafic (in intervalul 11:00 - 13:00 este posibil a se intalni 5- 10 ambarcatiuni fata de prezenta concomitenta a circa 25-30 de ambarcatiuni, ca de exemplu in ziua de 29 mai, intre orele 14:00 - 19:00).
Pana la aceasta data, intentionam sa comunicam punctual cu fiecare autoritate despre un set de subiecte / teme relevante pentru anul 2016 si continutul concret al Agendei intalnirii de la data convenita.

Pentru orice detalii suplimentare (si mai ales mesaje directe), va invitam sa ne contactati direct la custode@FundatiaSnagov.ro
Inclusiv pentru eventuala ajustare a prezentului material. Sau 0730 097 505 / Fax: 0372 005110

Anexe:
1) ANR (paragraf extras din corespondenta) > Clarificare asupra drepturilor de oprire a ambarcatiunilor

Cu stima,
Constantin Turmac - Presedinte Fundatia Snagov / Custode ANPLS
« Ultima Modificare: Mai 31, 2016, 12:22:14 a.m. de Administrator »
Custode ANPLS => custode@FundatiaSnagov.ro * Tel: 0730 097 505
Fundatia Snagov => office@FundatiaSnagov.ro * Tel: 0720 762 468