Autor Subiect: Constructii riverane lacului - cu nereguli recunoscute si de Primaria Snagov  (Citit de 561 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Custode ANPLS

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 125
  • Karma: +0/-1
  • Tel: 0730 097 505 * custode@fundatiasnagov.ro
    • Vezi Profilul
In data de 5 mai 2016, la Tribunalul Bucuresti, parata Primaria Snagov va trebui sa (inceapa) sa furnizeze datele publice despre o serie de constructii riverane lacului Snagov, despre care si ea insasi, prin adresa din 02.06.2015 nr 33 recunoaste ca sunt in neregula ("nu au documente urbanistice".

Si de fapt nici nu ar avea cum, din moment ce Custodele ANPLS nu a emis Avize favorabile, fara de care nici nu se poate construi dar nici nu se poate emite autorizatie de functionare. Iar in perioada de circa 1 an si 6 luni (dec 2013 - iulie 2014) cat nu a exista custode ANPLS, insasi APM Ilfov recunoaste in scris ca nu are competente de custode si deci ca nu putea emite avize.

Asadar, dar fiind acest context cat si  nefurnizarea de date (publice) timp de circa 6 ani, doar reconfirma urmatoarele:
1) comportamentul protectiv al Primariei Snagov in raport cu aceste locatii / constructii / afaceri
2) reaua credinta si intentie a Primarie Snagov (in raport cu peste 15 cereri inregistrate)

Toate aceste elemente, se coreleaza si cu lipsa de raspunsuri si reactii pozitive si de la locatiile in cauza dar si de la Garda de Mediu (care nu stim daca au si facut sau nu verificarile solicitate, daca/ce au constatat, daca si ce sanctiuni au aplicati si de fapt starea reala juridica din punctele de vedere in discutie).

# La cerere, furnizam mai multe elemente de corespondenta.

https://web.facebook.com/177257029150420/photos/a.438494289693358.1073741874.177257029150420/409349662607821/?type=3&theater
« Ultima Modificare: Aprilie 24, 2016, 04:03:23 p.m. de Custode ANPLS »
Custodele ANPLS in baza conventiei de custodie 356 din 08.07.2014 cu MMAP.
Isi desfasoara activitatea in baza Planului de Management si a Regulamentului aprobat prin OM MMAP nr 652 din 31.03.2016 (publicat si in Monitorul Oficial nr ??? din ??.04.2016)

Offline Custode ANPLS

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 125
  • Karma: +0/-1
  • Tel: 0730 097 505 * custode@fundatiasnagov.ro
    • Vezi Profilul
Astazi 5 mai 2016, am sustinut la Tribunalul Bucuresti, sprjiniti de Eco Civica, (dupa mai multe amanari) ultima solicitare catre Primaria Snagov, de a furniza datele necesare despre riveranii Ariei Naturale Protejate dar si despre o suita de locatii publice construite in jurul lacului. Atat in baza legii 544 cat si a OUG 57/2007.
Cereri pe care le-am tot facut de peste 15 ori, incepand din 2008. Dar nu au fost rezolvate de primarii Musat Apostol si Oancea Marian, ori secretarii primariei sau functionarii cu responsabilitati explicite.

Caci fara o serie de date de identificare, multe din cele 40+ sesizari pentru infractiuni si abuzuri in perimetrul ANPLS, au fost considerate de Garda de Mediu ca fiind incomplete (ca forma) ... Si ignorate (ceea ce este cel putin discutabil - caci Garda de Mediu nu a oprit de fapt nici una din distrugerile sesizate!).

Re-constatam ca o serie de functionari si institutii, multi ani s-au "sprijinit" reciproc, astfel incat unii nu au dat unele date si informatii (precum Primaria Snagov, Autoritatea Navala Romana - Capitania Port Snagov, ANCPI etc), apoi altele nu au facut ce trebuia sa faca (precum Garda de Mediu) si altele au declarat ca au anuntat alte autoritati (desi puteau sa faca mult mai mult). Si in unele cazuri, Parchetul de pe langa Judecatoria Buftea, sustinea ca nu exista faptele sesizate (desi a primit in repetate randuri inregistrati video si audio si alte dovezi scrise si emise chiar de alte autoritati). Si (numai) astfel, local, faptuitorii si beneficiarii diferitelor activitati ilegale, s-au considerat incurajati sa continue. In mai multe cicluri. Contand pe comportamentul (ulterior - deja predictibil) al celorlalte autoritati. Constribuind astfel la distrugerea si risipirea de resurse si a unei infrasctructuri de eco-turism, cu capacitate totala de circa 30.000 locuri. Pentru ca in prezent sa existe un rulaj de cateva zeci, maxim 200-300 de turisti reali per zi de weekend, chiar in varf de sezon. Deci un "progres" .

Desi chiar Primaria Snagov a recunoscut in scris (vezi documentul atasat) ca o serie de locatii publice riverane nu au "documentatii urbanistice", in apararile din instanta, avocatul Primariei Snagov, sustinea astazi o combinatie intre urmatoarele:
1) ca Primaria nu ar putea fi data in judecata - caci asa ar prevede legea (dar uita de principala lege 215/2001 a administratiei publice si altele)
2) ca Primaria a raspuns in termen (si a rezultat ca nu a fost asa)
3) apoi (pe fond), o combinatie a urmatoarelor:
31) ca de fapt, pentru ca Primaria Snagov, deja a recunoscut ca acele constructii "nu au documentatie urbanistica", de fapt nu mai au ce sa mai prezinte. Dar mai apoi avocatul Primariei Snagov s-a contrazis, spunand ca nu au dat date pentru ca nu am precizat daca am si plati costul multiplicarilor (desi legea e clara in aceasta privinta)
32) ca de fapt, nu am venit sa cerem si sa vedem datele solicitate (si astfel ignorau cele 3 vizite si o interpelare, chiar in cadrul sedintei CL din noiembrie 2015)
33) ca de fapt Primaria Snagov nu dau datele cerute - caci am cere si date personale (si noi avem nevoie de adreselor locatiilor - pentru a putea face sesizarile scrise in cazul abuzurilor dar si pentru raportari si evidente statistice si de specialitate). Deci, daca Primaria Snagov ar fi dorit sincer sa dea datele cerute, din 2008 pana in prezent ar fi raspuns macar odata la cererile punctuale si ar fi dat un plan, niste numere cadastrale, postale etc (din rolul fiscal si agricol)

Domnul Dan Trifu, Vice-Presedinte a Eco-Civica a reamintit (si instantei) ca in cazul in care nu ar exista alte acte urbanistice (asa cum in instanta, avocatul Primariei Snagov - a sustinut), atunci, conform legii 50/1991, Primaria Snagov este obligata, pe cheltuiala proprie, sa demoleze constructiile in cauza, in cazul in care proprietarul nu o face din iniatiativa si pe cheltuaiala proprie.

# Precizam ca data fiind existenta Ariei Naturale Protejate Lacul Snagov, odata ce s-a aprobat si Planul de Management si Regulamentul ANPLS si se mai (re)confirma care tip de Proces Verbal de Constatare e mai bine a fi folosit (cel elaborat de Custodele ANPLS sau cel preluat de la Garda de Mediu), Primaria Snagov (de fapt cei care nu furnizeaza datele solicitate) pot fi amendata.
Mai exact, conform L49/2011, art. 53, alin. 2) "Constituie contravenție și se sancționează cu amendă contravențională de la 5.000 lei la 10.000 lei pentru persoane fizice și de la 30.000 lei la 60.000 lei pentru persoane juridice următoarele fapte:" (..)
"g) nefurnizarea informațiilor și datelor solicitate de autoritățile competente pentru protecția mediului și de administratorii ariilor naturale protejate, pentru îndeplinirea responsabilităților pe care le au potrivit dispozițiilor prezentei ordonanțe de urgență;"

### Reamintim ca desi activitatea ECO-CIVICA si a Custodelui este VOLUNTARA, si ca ramane greu de suportat cheltuielile cu derularea unor astfel de demersuri (si in instanta). Care au ca si "castig" conservarea unui patrimoniu natural protejat. Care ar trebui sa fie administrat de autoritati in numele si spre binele comunitatii si nu impotriva acesteia.
Custodele ANPLS in baza conventiei de custodie 356 din 08.07.2014 cu MMAP.
Isi desfasoara activitatea in baza Planului de Management si a Regulamentului aprobat prin OM MMAP nr 652 din 31.03.2016 (publicat si in Monitorul Oficial nr ??? din ??.04.2016)