Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Subiecte - Administrator

Pagini: [1] 2 3 4
2
In data de 23.06.2017, Primaria Snagov ia "initiativa" si cheama o serie de autoritati pentru "consultare" referitor la:
"Solutionarea si reglementarea statutului constructiilor provizorii si definitive (garaje barci, debarcadere, poantoane, terase, alte asemenea) de pe lacul Snagov"
(vezi adresa din atasament).

CONTEXT:
1) pe lacul Snagov exista cateva sute de constructii (provizorii / permanente) pe domeniul public (luciul lacului) dar si in zona de protectie (zona de halaj - cf. Legii 107/1996) care sunt in una sau mai multe din situatiile:
1a) pentru aceste constructii ar fi trebuit sa existe si cereri + proiecte, respectiv aprobari de la (urbanism) Primarii riverane, Apele Romane (luciu de apa) si in perimetrul ANPLS de la Custodele ANPLS (pentru asigurarea unor solutii - constructii - modificari care sa nu distruga biodiversitatea protejata);
1b) desi constructiile sunt pe domeniul public - majoritatea nu platesc nici un fel de taxe. Deci statul (cel putin via ANAF) ar trebui sa fie interesat. Si daca se cumuleaza si penalitati - dobanzi etc. poate se ajunge si la pragul de 1.000.000 Euro al DNA;
1c) deci exista o multime de constructii ilegale (fara aprobari / avize) de la una sau mai multe autoritati (dupa caz, dintre: urbanism - Primaria Snagov sau Gruiu - Ciolpani / Apele Romane / Custodele ANPLS);
2) (de regula) exista diferente majore intre:
2a) ce au prezentat (solicitat) in eventualele documentatii (cereri) depuse si ceea ce au construit - ulterior. Ca suprafete, ca solutie tehnica, ca materiale utilizate etc.;
2b) diferente in sensul ca au solicitat "repararea" si de fapt ori nici nu aveau ceva construit, ori cu ocazia "repararii", fata de cateva zeci de metri patrati, au ajuns la sute de metri patrati etc.;
2c) nu li s-a facut nici o verificare / receptie la final;
2d) de regula au modificat si malul lacului (escavari, umpluturi, betonari etc.). Care necesita avize - aprobari. Si cel putin in ANPLS - sunt interzise si exista sanctiuni drastice;
3) lacul nu are cadastru. Si desi Romania a primit bani si prioritare sunt si ariile naturale protejate, se continua evitarea (amanarea) abordarii subiectului delicat - legat de Zona Snagov. Situatie prelungita si intretinuta de autoritati (in special cele locale) dar si altele:
3a) exista multe cazuri in care actele emise (verificate / avizate) de Primariile riverane, includ "intrari" in lac de mai multi metri, care inmultiti cu frontul (latura) de la lac (in medie de 20 metri), rezulta cateva sute de metri patrati. Care, inmultiti cu cateva sute de euro/mp, rezulta de regula zeci de mii de euro. Teren (suplimentar) inclus artificial in titluri (si actele de vanzare - cumparare), spre a fi utilizat (de regula) pentru intrari in lac prin punerea molozului (de la constructiile existente) + a pamantului de la escavarile fundatiilor noilor constructii ori pur si simplu cu pamant adus (de la alte santiere din zona).
Puteti verifica si dvs. imediat, utilizand fie Google Earth (cu functia timeline) orio orto-foto planuri sau alte harti oficiale din trecut. Amanarea acestor probleme (nevoi) situatii favorizeaza (cel putin prin munca mai putina si "nesuprarea" unor "elite": Primariile riverane, Consiliul Judetean, Prefectura, Apele Romane, ANCPI.
3b) eventualele acte de inchiriere (foarte putine) - nu
4) Primariile riverane, nu au colaborat cu Apele Romane / Custodele ANPLS in ceea ce priveste identificarea riveranilor si contructiilor aferente. In ciuda numeroaselor solicitari / initiative. Astfel ca rolul Primariilor a fost (de fapt) de "protejare" a riveranilor (cu tot cu neregulile lor) si astfel de "consolidare" a "prieteniilor" si eventualelor "protectii";
5) Custodele ANPLS a facut (doar pentru partea din ANPLS, deci 1/4 din zona centrala a lacului), peste 40 de sesizari - plangeri (cu poze si incadrari detaliate), la momentele modificarilor - la care autoritatile nu au reactionat;
6) In Planul de Management (pentru zona din Aria Naturala Protejta) exista un set de prevederi de bun simt si similare cu ce exista in lume (si locuri / situatii similare). Ar putea reprezenta exemplul - etalonul - solutia necesara pentru tot lacul. Si deci ar mai lipsi doar evidenta riveranilor (pe care o au primariile) si un control cu o echipa comuna, in care sa se constate suprafetele reale, sa se faca poze si cate un proces verbal de constatare. Si sa se lase cate un exemplar de contract de inchiriere (care sa prevada explicit ca din 5 in 5 ani - deci periodic - proprietarii / beneficiarii constructiilor, cer si li se aproba sau nu cu noi conditii sa prelungesca contractul de inchiriere. Insa la sfarsitul contractului, este obligatia riveranului sa isi demoleze contructia / modificafire aduse si sa refaca zona de mal cat mai aproape de stadiul natural - initial / specific lacului Snagov. Riveranii sa poata si abandona constructiile de la lac (cu angajamentul ca nu le vor mai utiliza niciodata). Astfel ca in 10-20 de ani, aceste locuri sa fie re-ocupate lent de natura (si poate si cu ceva fonduri din alte surse). Valoarea aferenta refacerii ecologice (demolarii) sa fie estimata printr-un mic proiect aprobat de urbanism si valoarea sa fie inregistrata si la cadastru (ANCPI) ca sarcina si datorie de preluat de un eventual nou cumparator;

Nota: Dintre toti participantii, doar Fundatia Snagov (Custodele ANPLS) a avut pregatit un material scris (care continea si posibile solutii / recomandari) si care a fost depus si inregistrat la registratura Primariei Snagov. (vezi adresa atasata - cu detalii si argumentari suplimentare).

Principalele constatari / momente de la Sedinta din 28.06.2017:
1) nu au fost invitate (se vede si din adresa) celelalte primarii riverane: Gruiu si Ciolpani. Nici ANPA (care are rol de administrare a resurselor de piscicultura si acvacultura);
2) nu a rezultat clar stadiul litigiului dintre Primaria Snagov si Apele Romane (re: administrarea lacului Snagov). De bun simt (si normal), pare ca ar trebui sa ramane Apele Romane (care au o lege in acest sens, competenta, resursele, expertiza). Pe cand Primaria Snagov (via Truica & Co) are o tentativa de preluare a "insulei" de 10 ha (de fapt un ostrov creat prin administare / decolmatare de Apele Romane) si alte cateva situatii prin care (prin necomunicare / lipsa de raspunsuri / ambiguitate etc.) - limiteaza demersuri prin care sa se constate - dovedeasca nereguli si diferite tipuri de distrugeri (cel putin de biodiversitate) + intrari in domeniul public (lac);
2) Primaria Snagov a "lasat" Apele Romane sa prezinte ce au facut si ce nu;
3) Primaria Snagov nu a prezentat nimic. Doar o promisiune (din pozitie de "putere") ca au in vedere o initiativa care pe parte legala sa "rezolve" problemele prin preluarea de Primaria Snagov a administrarii lacului;
4) re: calitatea apei, decolmatari, faptul ca de prin 1996 nu mai exista echipaj permanent care tot sezonul sa taie plante acvatice pe care sa le scoata la maluri si astfel sa reduca din masa acestora (care prin descompunere) contribuie la eutrofizare (mai ales Nelumbo nucifera). S-au depanat cateva amintiri / scuze / lipsa de fonduri / propuneri de initive "eroice" dar nimeni nu a reformulat ori notat ceva. Asa ca a ramas doar ca problema pe care Apele Romane ar putea-o rezolva, daca ar fi ajutata sa ajunga repede la contracte cu toti riveranii (deci numai cu ajutorul Primariilor - care nu colaboreaza de fapt);
5) fiind invitata si d-na Lipa, dupa initierea subiectului legat de sportivi - navigatie - atacuri si injurii, a rezultat peste 50% din durata intalnirii, prezentarea diferitelor informatii, presupuneri, ganduri, amintiri, solutii neasumate de nimeni. Si ne-notarea a nimic concret. Dat fiind subiectul anuntat al intalnirii, Primaria Snagov ar fi trebuit sa gestioneze discutia (prin limitarea acestui subiect / directii) si nu prin provocare - intretinere;
6) Re: lipsa semnelor de reglementare a navigatiei pe lacul Snagov (cf. OMT 920/2003). Subiect vechi de 14 ani. Nerezolvat. Doar s-a reactivat disputa dintre Apele Romane si ANR (via Capitania Lac Snagov). Fara progrese. Desi au fost si accidente cu mort si raniti;
7)

* Ce se incearca (una sau mai multe):
1) motivarea (+ lobierea impreuna cu) celor in culpa ori "interesati" de rezolvarea "invizibila" si "rapida". Mai ales cei care au constructii pe piloni metalici (deci consctructii permanente);
2) mimarea unor discutii / consultari cu autoritatile si factorii interesati (ca cea din data de 28.06.2017). In care in loc sa se concentreze pe problemele evidente si critice, permit - incurajeaza "alunercari" a discutiilor pe subiecte nerelevante (precum balizare si rolul bazelor sportive pe lac). Doar cat sa se concluzioneze (la sfarsit) ca "s-a discutat 90 minute" si ca participantilor li s-a comunicat sa trimita in scris puncte de vedere. Caci din cele critice mentionate, nu a notat nimeni in procesul verbal. Iar in baza experientei cu Primaria Snagov, nici in viitor nu vor prelua elementele relevante. Ci doar vor face o "prelucrare" care sa para ca respecta forma dar sa rateze covarsitor fondul problemelor (si aici exista deja destule exemple);
3) sa se propuna o decizie gen HG (asa cum s-a mai incercat si prin HG 890? / ?2001 prin care sub influenta Truica & Co, Primaria Snagov prelua administrarea lacului Snagov.

Nota: Nu este relevant cine ar administra un bun al statului. Mai ales daca este facut sustenabil, responsabil, transparent si in spiritul legii si interesul comunitatiilor locale (dar si nationale). Insa in prezent, sunt discriminati localnicii (care si voteaza - dar pot fi usor "motivati"), sunt favorizati riveranii (care de regula nu au vize / acte de locuitori si nu voteaza) si sunt exclusi (ignorati de ambele categorii) potentialii turisti - care in trecut aveau un rol important pentru bunastarea comunitatii locale (si deci ar trebui sa fie principalul interes al administratiei locale). Insa pentru ca ar insemna multa munca (fata de numai perspectiva imobiliara) - este considerata ca "nerentabila".

SOLUTIA periculoasa (atat prin acoperirea unor nereguli evidente cat si prin crearea de precedente si "dreptul" de a "face la fel" de catre altii, care fie "isi aduc aminte" fie "au si dovezi" si deci isi "cer dreptul" lor - adica "la fel" si de acum in viitor. Ceea ce semnifica cu faptul ca devine 100% liber de a se face orice de catre oricine, in baza "legalizarii" precedentelor existente (vizibile).


=> Se doreste pastrarea "linistii" si o "solutie" prin care sa se minimalizeze scandalul (si maximizeze beneficiile). Un exemplu: preluarea administrarii lacului Snagov de Primaria Snagov, care apoi sa "constate" ca terenul de la mal si cel de sub lac sunt tot in administrarea sa si ca eventualele titluri (cu intrari in lac) nu (mai) exista si ca data de la care exista "neregulile" este recenta, apoi "suprafetele" de inchiriat sa ramana mai mici decat in realitate. Si o astfel de propunere / solutie nu numai ca nu "deranjeaza", dar creaza si sute de prieteni "devotati" - si datori (cu sume intre cateva sute de euro la cateva zeci de mii de euro, daca se considera perioadele reale a unor datorii calculate retroactiv). Si mai ales daca sunt cazuri cu nereguli mai grave (pentru care actele se pot apoi "corela" intr-un punct unic - o primarie).

3
Fundatia Snagov (care este si Custode ANPLS), impreuna cu membrii, parteneri, finantatori - au organizat evenimentul:

Ziua Lacului Snagov = Ziua Ariei Naturale Protejate "Lacul Snagov" (ANPLS): 25 iunie - set activitati
anuntat:
1) prin Comunicatul de Presa de la comunicatedepresa.ro :
2) prin Facebook >Snagov C: Natura - Patrimoniu - ZS Fundatia > Evenimente + Promovare platita ( > 17.000 tinte x 2 campanii)
3) prin circa 19 anunturi tiparite, lipite in statiile de autobuz din Zona Snagov (in special - Comuna Snagov)
4) prin telefoane directe, serii de email-uri (in special - autoritati etc.)
* Se pare ca mesajul a ajuns la circa 20.000 - 35.000 persoane)

Din 3 televiziuni care au confirmat participarea (Digi24, Antena 1, ProTv) au venit doar 2 si au dat stiri pe care Fundatia Snagov le considera 5% relevante (in raport cu evenimentul anuntat) si 75% relevante (in sens negativ) pentru Zona Snagov (in sensul ca se continua seria de prezentari negative). Concret:
1) ProTV: [2:36] Unul dintre cele mai mari lacuri naturale din tara a ajuns o balta privata. "De ce filmezi? E proprietate privata!"
http://stirileprotv.ro/stiri/social/unul-dintre-cele-mai-mari-lacuri-naturale-din-tara-a-ajuns-o-balta-privata-de-ce-filmezi-ca-e-proprietate-privata.html

2) Antena 1: [2:28] MILIONARII României au pus STĂPÂNIRE pe Lacul Snagov. Nu respectă nicio regulă, nici măcar după ce un om A MURIT LOVIT DE O ŞALUPĂ!
http://observator.tv/social/milionarii-romaniei-au-pus-stapanire-pe-lacul-snagov-nu-respecta-nicio-regula-nici-macar-dupa-ce-un-om-a-murit-lovit-de-o-salupa-214543.html
* Nu putem aprecia cate persoane au vazut aceste stiri (doar presupunem ca ar fi peste 20.000 persoane)

Presa Online:
1) HotNews.ro > http://www.hotnews.ro/stiri-esential-21839283-video-unul-dintre-cele-mai-mari-lacuri-naturale-din-tara-ajuns-balta-privata-filmezi-proprietate-privata.htm

* Nu putem aprecia cate persoane au vazut aceasta stire (doar presupunem ca ar fi peste 1.000 persoane)

Nota: Cele 2 publicatii Ilfovene (preocupate - de regula - de prezentarea faptelor bune ale unor primari, ori a celorlalti), inca tot nu abordeaza subiecte si teme care pot "deranja". Astfel ca daca nu poate rezulta contract de publicitate, mai bine se omit unele subiecte (oricat de importante).

Multumim finantatorilor: Fundatia pentru Parteneriat si MOL Romania pentru sprijinul acordat prin programul "Spatii Verzi"

INTENTIA Fundatiei Snagov a fost:
1) sa (inceapa) sa apara (si) mesaje pozitive despre Zona Snagov, dupa o campanie negativa, concertata in ultimii 15 ani (probabil corelata cu dorintele de preluare a activelor imobiliare, dezmembrare a infrastructurii turistice existente, transformarea intr-o zona cu circuit inchis etc.)
2) cu numai cateva mii de euro (plus munca voluntara in valoare de alte cateva mii de euro), sa rezulte un set de atractii / stiri, care sa aiba o valoare (echivalenta) de cateva zeci de mii de euro. Ceea ce trebuia sa conteze si sa "faca" diferenta dorita / necesara pentru o viitoare relansare;
3) sa se prezinte explicit o LISTA de ATRACTII / MOTIVE pentru care ai putea re-considera Zona Snagov ca destinatie de eco-turism de weekend (pentru atractiile din patrimoniul natural si cultural - existente). Demers care (deja) mai include si alte cateva realizari (canale / mesaje pozitive etc.);
* Fundatia Snagov a facut eforturi deosebite. Atat am putut in "conditiile" rezultate. Insa tot ce am acumulat si invatat (si cu aceasta ocazie), vom refolosi la anul :)

4

06.iulie. – 12.iulie.2017 => tratamente AVIO pentru combaterea larvelor insectelor de disconfort in zona protejata a Judetului Ilfov, care vizeaza localitatile: Snagov, Gruiu si Ciolpani.


Acţiunea se va face cu produsul VECTOBAC WG, insecticid biologic din categoria biocide tip 18, pe baza de Bacillus Thuringiensis, in doza de 0,8 kg/ha, pe margini cursuri de ape, gropi gunoi, aliniamente D.J. si alte focare;


Produsul nu este toxic pentru albine (si foarte multe alte specii de insecte).

Nota: Utilizarea unei substante ecologice (in locul celei anterioare) reprezinta acceptul si sprijinul Consiliului Judetean Ilfov, de a reduce cat mai putin lantul trofic (in special insectele) din nordul judetului Ilfov unde se afla suita de arii protejate:
SCI + SPA Scrovistea / 2 arii protejate la Snagov / SPA Caldarusani - Dridu.

5
PROFI deschide magazin in Snagov sat in Posta mare.
[/size]Si ANGJAEAZA personal.
Puteti stabili programare pentru INTERVIU de angajare cu managerul de resurse umane, la nr. de telefon de mai jos.

[/color]

6
MODALITĂȚI de PLATĂ (pentru vizitare și a serviciilor prestate):
A) PENTRU VIZITARE - foto - film (persoane fizice și ambarcațiuni aferente):
1) (pentru grupuri organizate - de turiști) > direct în cont (online ori cu ordin de plată - vezi detalii complete necesare, la sfârșitul prezentului text). Agentia de turism (respectiv organizatorul programului și cel care contractează serviciile oferite) - se ocupă și asigură că sunt achitate toate serviciile și tarifele. Custodele recomandă ca toate detaliile aferente să fie rezolvate cu cel puțin 48 de ore înaintea vizitării in cauză;
2) pentru
vizitatorii de la locațiile (comerciale) publice - riverane lacului Snagov.Cei care circulă cu ambarcațiuni puse la dispoziție de diferiți agenți economici (deci prestări servicii ale acestora).
Este responsabilitatea furnizorului de (astfel de) servicii, în baza avizului emis de custode (prin care acestuia i se permite să desfășoare astfel de activități în perimetrul ANPLS), să încaseze și vireze Custodelui ANPLS tarifele prevăzute (într-un mod care se stabilește concret în cadrul avizului emis);
3) pentru
vizitatorii din locațiile rezidentiale lacului Snagov (în cazul / momentul intrării - accesului - vizitării ANPLS): este responsabilitatea proprietarului / conducătorului locației riverane (și în special a conducătorului ambarcațiunii) să facă demersurile necesare (plata în avans a tarifelor datorate) pentru turiștii din ambarcațiunea cu care intră în perimetrul ANPLS;
4) pentru vizitatorii care intră pe lacul Snagov pe cont propriu prin diferite accese publice de pe lacul Snagov ori locații private /publice - riverane.
Toți aceștia vor vedea fie panourile de informare de la intrările publice din dreptul ANPLS, fie panourile instalate pe lacul Snagov, pe sensurile de intrare în ANPLS (pe partea drepata - în sensul de mers).

 Astfel că înainte de intra pe lac ori în ANPLS, este necesar a contacta Custodele ANPLS și a achita tariful corespunzător.Se poate plăti și cu
NUMERAR și primi un BILET completat cu detaliile adecvate:
a1) la malul lacului / ANPLS: la Debarcaderul Central ori la Intrarea Florilor - din Snagov sat (doar în zilele de weekend din sezon, există  / vine în 5 minute o persoană);
a2) la Pizza Lions din Snagov sat (la 100m de malul lacului, respectiv cele 2 accese la lac, mai sus mentionate);
a3) la sediul Fundatia Snagov (sos. Snagov nr 78, Snagov sat, Snagov, Ilfov) - doar în zilele de weekend din sezon;
a4) (excepție / ocazional) pe lac, direct la ambarcațiunea Custodelui ANPLS (atunci când acesta este pe lac și așa se convine telefonic - SMS - email, că se procedează în raport cu un anume solicitant). Variantă preferată în special de conducătorii ambarcațiunilor care intră pe lac prin alte locuri decât Snagov sat.
* Un stoc de
bilete există și la câțiva agenți economici prestatori de servicii (de regulă riverani / care oferă servicii legate de lac - ANPLS).
Lista acestora va fi completată (și) aici.

* Derogarea temporară (5-15 minute) pe care o poate acorda Custodele ANPS (pe baza de discuție telefonică și SMS cu nr. ambarcațiunii și/sau proprietarului - conducătorului) este ca o ambarcațiune cu vizitatori să se deplaseze (direct) până la:
1) Debarcaderul Central din Snagov sat, sau
2) locul amenajat de lansare a ambarcațiunilor pe lacul Snagov de pe str. Intrarea Florilor (din Snagov sat)> unde se află un reprezentant al Custodelui ANPLS (sau la locatia Pizza Lions).

B) PENTRU serviciile prestate (exemplu - AVIZE pentru activități deșfăsurate în ANPLS și vecinatăți etc.):
În mod normal, luciul de apă fiind domeniu public și apoi zona de mal (cel puțin 5 metri de la mal) având diferite reglementări (inclusiv prin Legea Apelor 107 / 1996 cu modificările și completările ulterioare dar și prin Regulamentul ANPLS publicat în Monitorul Oficial nr. 380 bis din 18.05.2016), trebuie să:
1) contactati APM Ilfov si prin cerere scrisa sa prezentati si sa solicitati aprobarea activitatiilor (modificarilor) dorite. APM Ilfov face Încadrare și apoi Notifică Custodele ANPLS pentru cazul în care activitățile (modificările) sunt în perimetrul ANPLS, vecinătățile acesteia sau pot avea un impact asupra ANPLS;
2) se contactează Custodele ANPLS (de fapt se pot prelua direct - online sau cere prin email la custode@FundatiaSnagov.ro) - cele 2 formulare (Cerere și Declarație Angajament - vezi detalii la link?) și depune documentația la acesta (sau trimite prin curier cu confirmare de primire) împreună cu dovada plății tarifului și se primește în termen de 30 de zile un răspuns scris (Aviz favorabil sau nefavorabil);

= = = = = = = = =
În prezent se explorează și posibilitatea plății online (prin SMS) - care însă se justifică doar pentru un număr mai mare de vizitatori (plăți);

= = = Puteți contacta Custodele ANPLS, astfel:
1) tel / SMS: +4 0730 097 5052) email: custode@FundatiaSnagov.ro3) la sediu: Sos. Snagov nr 78, Snagov sat, Comuna Snagov, Ilfov, Romania (dar numai cu programare prealabilă)

= = = Pentru plata în Cont / online sunt de utilizat următoarele coordonate = = =
Beneficiar = FUNDATIA SNAGOV - Custode ANPLS
CONT  = RO69 OTPV 0000 0000 0060 1222
BANCA= OTP Bank Romania SA - Agenția BuzeștiCod fiscal = 22911517
Pentru: Tarif acces - vizitare ANPLS în data aallzz cu ambarcațiunea cu nr. ANR (sau cod ANPLS) conducător nume-prenume.
Valoare = (cea comunicată prin SMS sau email)
* Note:
1) În cazul plații online (în cont), Custodele ANPLS va transmite și (proforma, respectiv) factură digitală la o adresă de email comunicată de solicitant (împreună cu toate datele necesare facturării);
2) tariful exact și mai ales textul care se scrie la obiectul plății, va trebui să fie exact cel transmis de Custodele ANPLS

7
LACUL SNAGOV este un bun public național și în același timp o Arie Naturală Protejată (ANPLS) cu o biodiversitate de protejat - astfel încât există o serie de reglementări și limitări, menite să asigure o utilizare sustenabilă. (similar cu cea din Biosfera Delta Dunarii si multe alte lacuri din UE).Și o serie de autorități (fiecare cu responsabiltăți specifice) - care trebuie să colaboreze, precum:- Apele Române (administratorul lacului - care închiriază anumite suprafețe de lac pentru pontoane etc.)- Ministerul Mediului (în cadrul căruia este și Custodele ANPLS - în special pentru conservarea biodivesității)- Autoritatea Navală Română (pentru siguranța navigației)- Primăriile UAT-urilor riverane lacului (care avizează / autorizează toate construcțiile - inclusiv cele riverane)- ANPA (care se ocupă de gestionare - comercializare a resurselor de acvacultură și piscicultură)- alte căteva autoritățiCustodele ANPLS reprezinta Ministerul Mediului (prin conventia de Custodie nr 345 din 08.07.2014 - pentru 10 ani).Custodele este organ de control (cf. art 50 lit d din OUG 57/2007, aprobata prin legea 49 / 2011).Principalele categorii de sanctiuni sunt prevazute in OUG 57/2007 (dar si in alte acte normative - legate de protectia mediului).Custodele ANPLS este operator de date personale (cf. notificare Nr. 14347/14.07.2016 din cf. L677/2001 - in Registrul de evidență a prelucrării de date cu caracter personal).Custodele poate aplica sanctiuni, conform procedurilor din Ordonanta Guvernului nr 2 / 2001, care prevede:"ART. 18 Contravenientul este obligat să prezinte agentului constatator, la cerere, actul de identitate ori documentele în baza cărora se fac menţiunile prevăzute la art. 16 alin. (3). În caz de refuz, pentru legitimarea contravenientului agentul constatator poate apela la ofiţeri şi subofiţeri de poliţie, jandarmi sau gardieni publici."In contextul zonei Snagov, organele cu obligatii de a acorda asistenta (la cerere) Custodelui ANPLS, sunt:1a) Politie: Pe lac > Politia Transporturi Navale Snagov: Tel: ? (ori via Apel de Urgenta 112)1b) Politie: Pe uscat > Politia Statiunii Turistice Snagov:  Tel:  ? (ori via Apel de Urgenta 112)1c) Politie: Pe uscat > Politia Primariei Snagov:  Tel: ?2) Jandarmi > Jandarmeria Ilfov: Tel: ? (ori Apel de Urgenta ? )3) Gardieni Publici > Corpul Gardienilor Publici Ilfov: Telefon/Fax: 021.212.75.70, Mobil: 0722.220.285* Nota: Identificarea ambarcatiunilor (deci si a conducatorilor) se poate asigura de catre Autoritatea Navala Romana: Tel: ? (ori via Apel de Urgenta 0800 500 100)Toate autoritatile anterior mentionate, au obligatii de serviciu specifice (care urmeaza a fi specificate mai explicit), inclusiv in zona Snagov, iar dupa si prin prevederile Art 21. din OUG 57/2007 (aprobata prin Legea 49/2011), acestea trebuie sa isi ajusteze suplimentar modul de organizare pentru a putea acorda o asistenta mai eficace pentru protejarea domeniului public si conservarea biodiversitatii din ANPLS.Custodele poate initia / participa si in echipe complexe de control / patrulare (deci impreuna cu alte autoritati).Custodele emite avize pentru modificarile / constructiile imobilelor riverane ANPLS (deci locatiilor riverane).Si Custodele ANPLS are responsabilitati explicite pentru conservarea zonei de protectie de la mal (5 metri de la mal) - unde exista ca obiectiv, nevoia de a (se reface in timp) vegetatia ripariana (cu habitatele specifice).Pe alta parte, PUG-urile comunelor prevad retrageri de 10 metri pentru contructii - fata de limita lacului.Si toate constructiile de la mal si de pe lac nu pot fi decat provizorii si nu se pot face decat cu avizul Custodelui ANPLS.IMPLCATII: activitatile de desfasurat pe Lacul Snagov (ori eventuale interventii / modificari) se fac numai cu avizele (aprobarile) si respectarea tututor prevederilor, a tuturor autoritatilor care au responsabilitati asociate (din mai multe limitari in vigoare, se retin cele mai drastice, cel putin din considerente de preventie).Astfel ca ramane necesara si armonizarea prevederilor legale ale tuturor acestor autoritati.Si in acest context, art. 21 din OUG 57/2007 (care este aprobata prin Legea 49/2011) prevede explicit,(4) Respectarea planurilor de management şi a regulamentelor este obligatorie pentru administratorii ariilor naturale protejate, pentru autorităţile care reglementează activităţi pe teritoriul ariilor naturale protejate, precum şi pentru persoanele fizice şi juridice care deţin sau care administrează terenuri şi alte bunuri şi/sau care desfăşoară activităţi în perimetrul şi în vecinătatea ariei naturale protejate.(5) Planurile de amenajare a teritoriului, cele de dezvoltare locală şi naţională, precum şi orice alte planuri de exploatare/utilizare a resurselor naturale din aria naturală protejată vor fi armonizate de către autorităţile emitente cu prevederile planului de management.(6) Autorităţile locale şi naţionale cu competenţe şi responsabilităţi în reglementarea activităţilor din ariile naturale protejate sunt obligate să instituie, de comun acord cu administratorii ariilor naturale protejate şi, după caz, cu autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului şi pădurilor, măsuri speciale pentru conservarea sau utilizarea durabilă a resurselor naturale din ariile naturale protejate, conform prevederilor planurilor de management.+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++Liste de Verificare (în Excel), ca extrase din Planul de Management (nu conțin toate responsabilitățile > citiți tot Monitorul Oficial).Începeți prin a descărca atașamentele acestui mesaj > (apoi) să le listați >(apoi) > completați cu detalii despre modul în care vă conformați la cerințele existente (respectiv cu detalii despre modul și termenul în care urmează să vă conformați)(apoi) > transmiteți Custodelui ANPLS, acest Excel prin email (custode@FundatiaSnagov.ro) / Tel: 0730 097 505.Recomandăm a se parcurge (compara) și cu Listele de Verificare pentru ca exista responsabilitati atat comune cat si specifice si mai ales un mare potential pentru stabilirea unor parteneriate intre toate (urmatoarele) autoritati (cel putin in raport cu nevoile Custodelui ANPLS - deci conservarea patrimoniului natural protejat):PO - Politie (nu au responsabilitati pe suprafata lacului)PTSN - Politia Transporturi Navale (ex: suprafata lacului si 5 m de la mal)GM - Garda de MediuISU - Inspectoratul Situatiilor de UrgentaJ - Jandarmerie
GP - Gardienii Publici (care vor fi adaugati in timp scurt)# Vă invităm să comentați aici tot ce vă este neclar și/sau considerați că pot reprezenta - îmbunătățiri a variantei curente de responsabiltăți și a modui de organizare. Astfel se va acumula (în acest FORUM - per subiecte) Și răspunsuri (relevante) și pentru alți (..).Astfel încât în timp), "dialogul" acumulat aici - se va transforma în clarificări necesare și altora (ajunși în stadii - situații similare).* Dacă totuși aveți situații foarte specifice ori aveți nevoie de o primă / scurtă -  asistență / ajutor / clarificări - sunați după ce aveți în fața dvs. câte o LISTĂ tiparită, pe care să puteți deja nota în rubricile respective - detalii relevante (comunicate telefonic de către Custode). Chiar și pentru acest caz, este necesar ca dvs. în prealabil, să fi citit cele circa 120 pagini ale Planului de Management și a Regulamentului ANPLS - publicate în Monitorul Oficial nr 380bis din 18.05.2016.

8
LACUL SNAGOV este un bun public național și în același timp o Arie Naturală Protejată (ANPLS) cu o biodiversitate de protejat - astfel încât există o serie de reglementări și limitări, menite să asigure o utilizare sustenabilă. (similar cu cea din Biosfera Delta Dunarii si multe alte lacuri din UE).Și o serie de autorități (fiecare cu responsabiltăți specifice) - care trebuie să colaboreze, precum:- Apele Române (administratorul lacului - care închiriază anumite suprafețe de lac pentru pontoane etc.)- Ministerul Mediului (în cadrul căruia este și Custodele ANPLS - în special pentru conservarea biodivesității)- Autoritatea Navală Română (pentru siguranța navigației)- Primăriile UAT-urilor riverane lacului (care avizează / autorizează toate construcțiile - inclusiv cele riverane)- ANPA (care se ocupă de gestionare - comercializare a resurselor de acvacultură și piscicultură)- alte căteva autoritățiCustodele ANPLS reprezinta Ministerul Mediului (prin conventia de Custodie nr 345 din 08.07.2014 - pentru 10 ani).Custodele este organ de control (cf. art 50 lit d din OUG 57/2007, aprobata prin legea 49 / 2011).Principalele categorii de sanctiuni sunt prevazute in OUG 57/2007 (dar si in alte acte normative - legate de protectia mediului).Custodele ANPLS este operator de date personale (cf. notificare Nr. 14347/14.07.2016 din cf. L677/2001 - in Registrul de evidență a prelucrării de date cu caracter personal).Custodele poate aplica sanctiuni, conform procedurilor din Ordonanta Guvernului nr 2 / 2001, care prevede:"ART. 18 Contravenientul este obligat să prezinte agentului constatator, la cerere, actul de identitate ori documentele în baza cărora se fac menţiunile prevăzute la art. 16 alin. (3). În caz de refuz, pentru legitimarea contravenientului agentul constatator poate apela la ofiţeri şi subofiţeri de poliţie, jandarmi sau gardieni publici."In contextul zonei Snagov, organele cu obligatii de a acorda asistenta (la cerere) Custodelui ANPLS, sunt:1a) Politie: Pe lac > Politia Transporturi Navale Snagov: Tel: ? (ori via Apel de Urgenta 112)1b) Politie: Pe uscat > Politia Statiunii Turistice Snagov:  Tel:  ? (ori via Apel de Urgenta 112)1c) Politie: Pe uscat > Politia Primariei Snagov:  Tel: ?2) Jandarmi > Jandarmeria Ilfov: Tel: ? (ori Apel de Urgenta ? )3) Gardieni Publici > Corpul Gardienilor Publici Ilfov: Telefon/Fax: 021.212.75.70, Mobil: 0722.220.285* Nota: Identificarea ambarcatiunilor (deci si a conducatorilor) se poate asigura de catre Autoritatea Navala Romana: Tel: ? (ori via Apel de Urgenta 0800 500 100)Toate autoritatile anterior mentionate, au obligatii de serviciu specifice (care urmeaza a fi specificate mai explicit), inclusiv in zona Snagov, iar dupa si prin prevederile Art 21. din OUG 57/2007 (aprobata prin Legea 49/2011), acestea trebuie sa isi ajusteze suplimentar modul de organizare pentru a putea acorda o asistenta mai eficace pentru protejarea domeniului public si conservarea biodiversitatii din ANPLS.Custodele poate initia / participa si in echipe complexe de control / patrulare (deci impreuna cu alte autoritati).Custodele emite avize pentru modificarile / constructiile imobilelor riverane ANPLS (deci locatiilor riverane).Si Custodele ANPLS are responsabilitati explicite pentru conservarea zonei de protectie de la mal (5 metri de la mal) - unde exista ca obiectiv, nevoia de a (se reface in timp) vegetatia ripariana (cu habitatele specifice).Pe alta parte, PUG-urile comunelor prevad retrageri de 10 metri pentru contructii - fata de limita lacului.Si toate constructiile de la mal si de pe lac nu pot fi decat provizorii si nu se pot face decat cu avizul Custodelui ANPLS.IMPLCATII: activitatile de desfasurat pe Lacul Snagov (ori eventuale interventii / modificari) se fac numai cu avizele (aprobarile) si respectarea tututor prevederilor, a tuturor autoritatilor care au responsabilitati asociate (din mai multe limitari in vigoare, se retin cele mai drastice, cel putin din considerente de preventie).Astfel ca ramane necesara si armonizarea prevederilor legale ale tuturor acestor autoritati.Si in acest context, art. 21 din OUG 57/2007 (care este aprobata prin Legea 49/2011) prevede explicit,(4) Respectarea planurilor de management şi a regulamentelor este obligatorie pentru administratorii ariilor naturale protejate, pentru autorităţile care reglementează activităţi pe teritoriul ariilor naturale protejate, precum şi pentru persoanele fizice şi juridice care deţin sau care administrează terenuri şi alte bunuri şi/sau care desfăşoară activităţi în perimetrul şi în vecinătatea ariei naturale protejate.(5) Planurile de amenajare a teritoriului, cele de dezvoltare locală şi naţională, precum şi orice alte planuri de exploatare/utilizare a resurselor naturale din aria naturală protejată vor fi armonizate de către autorităţile emitente cu prevederile planului de management.(6) Autorităţile locale şi naţionale cu competenţe şi responsabilităţi în reglementarea activităţilor din ariile naturale protejate sunt obligate să instituie, de comun acord cu administratorii ariilor naturale protejate şi, după caz, cu autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului şi pădurilor, măsuri speciale pentru conservarea sau utilizarea durabilă a resurselor naturale din ariile naturale protejate, conform prevederilor planurilor de management.+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++Liste de Verificare (în Excel), ca extrase din Planul de Management (nu conțin toate responsabilitățile > citiți tot Monitorul Oficial).Începeți prin a descărca atașamentele acestui mesaj > (apoi) să le listați >(apoi) > completați cu detalii despre modul în care vă conformați la cerințele existente (respectiv cu detalii despre modul și termenul în care urmează să vă conformați)(apoi) > transmiteți Custodelui ANPLS, acest Excel prin email (custode@FundatiaSnagov.ro) / Tel: 0730 097 505.Recomandăm a se parcurge (compara) și cu Listele de Verificare pentru ca exista responsabilitati atat comune cat si specifice si mai ales un mare potential pentru stabilirea unor parteneriate intre toate (urmatoarele) autoritati (cel putin in raport cu nevoile Custodelui ANPLS - deci conservarea patrimoniului natural protejat):PO - Politie (nu au responsabilitati pe suprafata lacului)PTSN - Politia Transporturi Navale (ex: suprafata lacului si 5 m de la mal)GM - Garda de MediuISU - Inspectoratul Situatiilor de UrgentaJ - Jandarmerie
GP - Gardienii Publici (care vor fi adaugati in timp scurt)# Vă invităm să comentați aici tot ce vă este neclar și/sau considerați că pot reprezenta - îmbunătățiri a variantei curente de responsabiltăți și a modui de organizare. Astfel se va acumula (în acest FORUM - per subiecte) Și răspunsuri (relevante) și pentru alți (..).Astfel încât în timp), "dialogul" acumulat aici - se va transforma în clarificări necesare și altora (ajunși în stadii - situații similare).* Dacă totuși aveți situații foarte specifice ori aveți nevoie de o primă / scurtă -  asistență / ajutor / clarificări - sunați după ce aveți în fața dvs. câte o LISTĂ tiparită, pe care să puteți deja nota în rubricile respective - detalii relevante (comunicate telefonic de către Custode). Chiar și pentru acest caz, este necesar ca dvs. în prealabil, să fi citit cele circa 120 pagini ale Planului de Management și a Regulamentului ANPLS - publicate în Monitorul Oficial nr 380bis din 18.05.2016.

9
LACUL SNAGOV este un bun public național și în același timp o Arie Naturală Protejată (ANPLS) cu o biodiversitate de protejat - astfel încât există o serie de reglementări și limitări, menite să asigure o utilizare sustenabilă. (similar cu cea din Biosfera Delta Dunarii si multe alte lacuri din UE).Și o serie de autorități (fiecare cu responsabiltăți specifice) - care trebuie să colaboreze, precum:- Apele Române (administratorul lacului - care închiriază anumite suprafețe de lac pentru pontoane etc.)- Ministerul Mediului (în cadrul căruia este și Custodele ANPLS - în special pentru conservarea biodivesității)- Autoritatea Navală Română (pentru siguranța navigației)- Primăriile UAT-urilor riverane lacului (care avizează / autorizează toate construcțiile - inclusiv cele riverane)- ANPA (care se ocupă de gestionare - comercializare a resurselor de acvacultură și piscicultură)- alte căteva autoritățiCustodele ANPLS reprezinta Ministerul Mediului (prin conventia de Custodie nr 345 din 08.07.2014 - pentru 10 ani).Custodele este organ de control (cf. art 50 lit d din OUG 57/2007, aprobata prin legea 49 / 2011).Principalele categorii de sanctiuni sunt prevazute in OUG 57/2007 (dar si in alte acte normative - legate de protectia mediului).Custodele ANPLS este operator de date personale (cf. notificare Nr. 14347/14.07.2016 din cf. L677/2001 - in Registrul de evidență a prelucrării de date cu caracter personal).Custodele poate aplica sanctiuni, conform procedurilor din Ordonanta Guvernului nr 2 / 2001, care prevede:"ART. 18 Contravenientul este obligat să prezinte agentului constatator, la cerere, actul de identitate ori documentele în baza cărora se fac menţiunile prevăzute la art. 16 alin. (3). În caz de refuz, pentru legitimarea contravenientului agentul constatator poate apela la ofiţeri şi subofiţeri de poliţie, jandarmi sau gardieni publici."In contextul zonei Snagov, organele cu obligatii de a acorda asistenta (la cerere) Custodelui ANPLS, sunt:1a) Politie: Pe lac > Politia Transporturi Navale Snagov: Tel: ? (ori via Apel de Urgenta 112)1b) Politie: Pe uscat > Politia Statiunii Turistice Snagov:  Tel:  ? (ori via Apel de Urgenta 112)1c) Politie: Pe uscat > Politia Primariei Snagov:  Tel: ?2) Jandarmi > Jandarmeria Ilfov: Tel: ? (ori Apel de Urgenta ? )3) Gardieni Publici > Corpul Gardienilor Publici Ilfov: Telefon/Fax: 021.212.75.70, Mobil: 0722.220.285* Nota: Identificarea ambarcatiunilor (deci si a conducatorilor) se poate asigura de catre Autoritatea Navala Romana: Tel: ? (ori via Apel de Urgenta 0800 500 100)Toate autoritatile anterior mentionate, au obligatii de serviciu specifice (care urmeaza a fi specificate mai explicit), inclusiv in zona Snagov, iar dupa si prin prevederile Art 21. din OUG 57/2007 (aprobata prin Legea 49/2011), acestea trebuie sa isi ajusteze suplimentar modul de organizare pentru a putea acorda o asistenta mai eficace pentru protejarea domeniului public si conservarea biodiversitatii din ANPLS.Custodele poate initia / participa si in echipe complexe de control / patrulare (deci impreuna cu alte autoritati).Custodele emite avize pentru modificarile / constructiile imobilelor riverane ANPLS (deci locatiilor riverane).Si Custodele ANPLS are responsabilitati explicite pentru conservarea zonei de protectie de la mal (5 metri de la mal) - unde exista ca obiectiv, nevoia de a (se reface in timp) vegetatia ripariana (cu habitatele specifice).Pe alta parte, PUG-urile comunelor prevad retrageri de 10 metri pentru contructii - fata de limita lacului.Si toate constructiile de la mal si de pe lac nu pot fi decat provizorii si nu se pot face decat cu avizul Custodelui ANPLS.IMPLCATII: activitatile de desfasurat pe Lacul Snagov (ori eventuale interventii / modificari) se fac numai cu avizele (aprobarile) si respectarea tututor prevederilor, a tuturor autoritatilor care au responsabilitati asociate (din mai multe limitari in vigoare, se retin cele mai drastice, cel putin din considerente de preventie).Astfel ca ramane necesara si armonizarea prevederilor legale ale tuturor acestor autoritati.Si in acest context, art. 21 din OUG 57/2007 (care este aprobata prin Legea 49/2011) prevede explicit,(4) Respectarea planurilor de management şi a regulamentelor este obligatorie pentru administratorii ariilor naturale protejate, pentru autorităţile care reglementează activităţi pe teritoriul ariilor naturale protejate, precum şi pentru persoanele fizice şi juridice care deţin sau care administrează terenuri şi alte bunuri şi/sau care desfăşoară activităţi în perimetrul şi în vecinătatea ariei naturale protejate.(5) Planurile de amenajare a teritoriului, cele de dezvoltare locală şi naţională, precum şi orice alte planuri de exploatare/utilizare a resurselor naturale din aria naturală protejată vor fi armonizate de către autorităţile emitente cu prevederile planului de management.(6) Autorităţile locale şi naţionale cu competenţe şi responsabilităţi în reglementarea activităţilor din ariile naturale protejate sunt obligate să instituie, de comun acord cu administratorii ariilor naturale protejate şi, după caz, cu autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului şi pădurilor, măsuri speciale pentru conservarea sau utilizarea durabilă a resurselor naturale din ariile naturale protejate, conform prevederilor planurilor de management.+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++Liste de Verificare (în Excel), ca extrase din Planul de Management (nu conțin toate responsabilitățile > citiți tot Monitorul Oficial).Începeți prin a descărca atașamentele acestui mesaj > (apoi) să le listați >(apoi) > completați cu detalii despre modul în care vă conformați la cerințele existente (respectiv cu detalii despre modul și termenul în care urmează să vă conformați)(apoi) > transmiteți Custodelui ANPLS, acest Excel prin email (custode@FundatiaSnagov.ro) / Tel: 0730 097 505.Recomandăm a se parcurge (compara) și cu Listele de Verificare pentru ca exista responsabilitati atat comune cat si specifice si mai ales un mare potential pentru stabilirea unor parteneriate intre toate (urmatoarele) autoritati (cel putin in raport cu nevoile Custodelui ANPLS - deci conservarea patrimoniului natural protejat):PO - Politie (nu au responsabilitati pe suprafata lacului)PTSN - Politia Transporturi Navale (ex: suprafata lacului si 5 m de la mal)GM - Garda de MediuISU - Inspectoratul Situatiilor de UrgentaJ - Jandarmerie
GP - Gardienii Publici (care vor fi adaugati in timp scurt)# Vă invităm să comentați aici tot ce vă este neclar și/sau considerați că pot reprezenta - îmbunătățiri a variantei curente de responsabiltăți și a modui de organizare. Astfel se va acumula (în acest FORUM - per subiecte) Și răspunsuri (relevante) și pentru alți (..).Astfel încât în timp), "dialogul" acumulat aici - se va transforma în clarificări necesare și altora (ajunși în stadii - situații similare).* Dacă totuși aveți situații foarte specifice ori aveți nevoie de o primă / scurtă -  asistență / ajutor / clarificări - sunați după ce aveți în fața dvs. câte o LISTĂ tiparită, pe care să puteți deja nota în rubricile respective - detalii relevante (comunicate telefonic de către Custode). Chiar și pentru acest caz, este necesar ca dvs. în prealabil, să fi citit cele circa 120 pagini ale Planului de Management și a Regulamentului ANPLS - publicate în Monitorul Oficial nr 380bis din 18.05.2016.

10
Intalnire – Prezentare - Decizii referitor la stadiul de implementare a Planului de Management si a Regulamentului ANPLS (dupa 10 luni) * 11.04.2017 10:00 la sediul Fundatia Snagov: Fundația Snagov, custode (administrator) al Ariei Naturale Protejate “Lacul Snagov”, în baza  "Convenție de Custodie Nr 354 din 08.07.2014” (disponibilă la adresa http://forum.fundatiasnagov.ro/index.php?topic=217.0) și în baza legislației de mediu și în special a OUG 57/2007, aprobată prin Legea 49 / 2011 cu modificările și completările ulterioare, precum și a Regulamentului și Planului de Management al ANPLS, publicat în Monitorul Oficial partea 1, cu nr. 380 bis din data de 18.05.2016 accesibil și în: http://FORUM.FundatiaSnagov.ro.
 In calitate de organ de control (OUG 57/2007 art 50, lit. d) si agent constatator cat si de utilizator de date persoanale (in Registrul de evidență a prelucrării de date cu caracter personal: Notificare Nr. 14347 din 14.07.2016 cf. L677/2001 – coroborat cu Decizia 200 A.N.S.P.D.C.P. publicata in Monitorul Oficial nr. 969 din 28 decembrie 2015)
 
Va invitam la intalnirea din 11 aprilie 2017, a Grupului de Lucru format din reprezentanti ai autoritatilor cu atributii si responsabilitati in ANPLS “ Lacul Snagov“ Zona Snagov.
 
 > CAND: Marti 11 apr 2017, ora 10:00 - 13:00 (Rugam participantii sa ajunga la ora comunicata)
 
 > UNDE: la Snagov (sos. Snagov nr 78, Snagov sat, Snagov, Ilfov “ la Casuta cu Stuf”). La sfarsitul intalnirii – invitam doritorii sa faca un tur cu vaporasul prin ANPLS (avem nevoie de 90 min – doar pentru o parcurgere dus-intors; Capacitate:  11 locuri)
 
 > CINE: Grupul de Lucru format doar din reprezentanti ai autoritatilor centrale si locale, cu atributii legate de ANPLS - Lacul Snagov - Zona Snagov (fara presa, riverani, localnici etc).
 Participantii sunt responsabilii sau delegatii (de regula “ permanenti), cei carora autoritatile de care apartin, le-au repartizat teritoriul ori tipul de activitate - in discutie
 Punctele de discutat (din agenda de mai jos) doar intre reprezentanti: a, g, d (dar poate se face si una publica).
 
 > DE CE: (scop) pentru clarificari, evidenta nevoi si implicatii, pentru a se putea stabili moduri de lucru care sa ecomiseasca timp si efort
 * Link-ul in FORUM aferent acestei intalniri este: http://forum.fundatiasnagov.ro/index.php?topic=392.msg451#msg451
 
 Mai multe DETALII– pot fi transmise prin email suplimentar (ex: AGENDA, etc)
 
 AGENDA curenta (propusa):
[size=inherit]a) [7-10 min/autoritate] Scurte prezentari a stadiului - conformarii la cerintele (obligatiile) legale care revin autoritatilor conform art. 21 din Legea 49/2011 (OUG 57/2007), odata cu aprobarea (publicarea) Planului de Management si a Regulamentului ANPLS. Ex: Conform aliniatelor art. 21: (4) "respectarea prevederilor (..)" + (5) "armonizarea (..) orice alte planuri de exploatare/utilizare (..)" + (6) "masuri speciale (..)"
 Detalii concrete (in mai multe cazuri – cu precizarea explicita a autoritatii care trebuie sa colaboreze) sunt prezentate in Capitolul 10 din Planul de Management.
 
 b) [20m] Scurta informare cu prezentare „instrumente” utilizate - implementate de catre Custodele ANPLS:
 > TARIFE + chitante
 > Aviz ANPM + Legitimatie + Ordin + Proces Verbal de Constatare Contraventii + exemple de utilizare
 > ETICHETE ambarcatiuni – beneficii – stadiu // Monitorizare biodiversitate
 > FORUM.FundatiaSnagov.ro + Pagini de Facebook (cu Albume etc.)
 
 
c) [20m] Enumerare set probleme + cazuri (abuzuri) relevante de la publicarea in MO a PM+R (18.05.2016)
 
 d) [20+m] Discutie de grup cu Intrebari si Raspunsuri + Subiecte de rezolvat / notat pentru perioada urmatoare
 
 e) [30m] Scurte prezentari / cereri (+mesaje scrise) ale unor categorii de locuitori – utilizatori a resurselor naturale – corelate cu ANPLS. (Ex: bazele sportive traditionale, pescari, cercetatori – specialisti, comunitate, fotografi profesionisti, etc.). Pot fi si (doar) in (ramane) forma scrisa.
 
 f) [20m] Nevoi – Cereri adresate de Custodele ANPLS, per autoritate cu responsabilitati asociate ANPLS
 
 g) * PROPUNERE: Intre 9:00 si 9:50 (sau intre 13:00-14:00) sa existe o 50 minute pentru o discutie (clarificare – cadere de comun asupra unor subiecte, intre reprezenantii autoritatilor care pot acorda sprijinul prevazut prin lege (si/sau necesar) Custodelui ANPLS, pentru identificariea si sanctionarea  contravenientilor din perimetrul ANPLS. Autoritati invitate (cu reprezentanti care pot sa si decida): Autoritatea Navala Romana, Politia Transporturi Navale Snagov, Garda de Mediu, Jandarmerie, Politia Statiunii Turistice Snagov.
 [/size]
 Va prezentam (prin link-urile atasate), detalii despre:
  1) Intalnirea din 27 mai 2016(cu reprezentantii Autoritatilor) si Minuta aferenta (care mai poate fi ajustata – la cerere) > Link:http://forum.fundatiasnagov.ro/index.php?topic=174.msg242#msg242
  2) Intalnirea din 28 mai 2016 (cu propietarii / utilizatorii de Ambarcatiuni de pe lacul Snagov) si Minuta aferenta > Link:
http://forum.fundatiasnagov.ro/index.php?topic=175.msg240#msg240 
 3) Newslettere + Comunicate de Presa (din ultima perioada) se regasesc cautand in Internet in
www.comunicatedepresa cu emitent „Fundatia Snagov” fie in forum.fundatiasnagov.ro
  4) Intalnirea din 23 sep 2016 (cu reprezentantii autoritatilor)
Link:http://forum.fundatiasnagov.ro/index.php?topic=175.msg240#msg240   
  Note:
  1) In Minutele publice, se vor prezenta doar detalii asupra carora se convine de comun acord.
  2) Minutele aferente contin o serie de subiecte / teme, care prezinta subiecte care au cumulat neclaritati si care trebuiesc reconsiderate si monitorizate cu atentie in perioada urmatoare.
 
 Re: PARTICIPARE: este recomandat a se confirma in scris (email la custode@fundatiasnagov.ro ori fax: la 0372 005 110 participarea (cine, cate persoane/autoritate) iar la sosirea in locatie, completarea in tabelul de prezenta a actiunii. Anexat se afla si invitatia transmisa oficial, prin fax / email.

11
LACUL SNAGOV este un bun public național și în același timp o Arie Naturală Protejată (ANPLS) cu o biodiversitate de protejat - astfel încât există o serie de reglementări și limitări, menite să asigure o utilizare sustenabilă. (similar cu cea din Biosfera Delta Dunarii si multe alte lacuri din UE).Și o serie de autorități (fiecare cu responsabiltăți specifice) - care trebuie să colaboreze, precum:- Apele Române (administratorul lacului - care închiriază anumite suprafețe de lac pentru pontoane etc.)- Ministerul Mediului (în cadrul căruia este și Custodele ANPLS - în special pentru conservarea biodivesității)- Autoritatea Navală Română (pentru siguranța navigației)- Primăriile UAT-urilor riverane lacului (care avizează / autorizează toate construcțiile - inclusiv cele riverane)- ANPA (care se ocupă de gestionare - comercializare a resurselor de acvacultură și piscicultură)- alte căteva autoritățiCustodele ANPLS reprezinta Ministerul Mediului (prin conventia de Custodie nr 345 din 08.07.2014 - pentru 10 ani).Custodele este organ de control (cf. art 50 lit d din OUG 57/2007, aprobata prin legea 49 / 2011).Principalele categorii de sanctiuni sunt prevazute in OUG 57/2007 (dar si in alte acte normative - legate de protectia mediului).Custodele ANPLS este operator de date personale (cf. notificare Nr. 14347/14.07.2016 din cf. L677/2001 - in Registrul de evidență a prelucrării de date cu caracter personal).Custodele poate aplica sanctiuni, conform procedurilor din Ordonanta Guvernului nr 2 / 2001, care prevede:
"ART. 18 Contravenientul este obligat să prezinte agentului constatator, la cerere, actul de identitate ori documentele în baza cărora se fac menţiunile prevăzute la art. 16 alin. (3). În caz de refuz, pentru legitimarea contravenientului agentul constatator poate apela la ofiţeri şi subofiţeri de poliţie, jandarmi sau gardieni publici."
In contextul zonei Snagov, organele cu obligatii de a acorda asistenta (la cerere) Custodelui ANPLS, sunt:1a) Politie: Pe lac > Politia Transporturi Navale Snagov: Tel: ? (ori via Apel de Urgenta 112)1b) Politie: Pe uscat > Politia Statiunii Turistice Snagov:  Tel:  ? (ori via Apel de Urgenta 112)1c) Politie: Pe uscat > Politia Primariei Snagov:  Tel: ?2) Jandarmi > Jandarmeria Ilfov: Tel: ? (ori Apel de Urgenta ? )3) Gardieni Publici > Corpul Gardienilor Publici Ilfov: Telefon/Fax: 021.212.75.70, Mobil: 0722.220.285* Nota: Identificarea ambarcatiunilor (deci si a conducatorilor) se poate asigura de catre Autoritatea Navala Romana: Tel: ? (ori via Apel de Urgenta 0800 500 100)Toate autoritatile anterior mentionate, au obligatii de serviciu specifice (care urmeaza a fi specificate mai explicit), inclusiv in zona Snagov, iar dupa si prin prevederile Art 21. din OUG 57/2007 (aprobata prin Legea 49/2011), acestea trebuie sa isi ajusteze suplimentar modul de organizare pentru a putea acorda o asistenta mai eficace pentru protejarea domeniului public si conservarea biodiversitatii din ANPLS.Custodele poate initia / participa si in echipe complexe de control / patrulare (deci impreuna cu alte autoritati).Custodele emite avize pentru modificarile / constructiile imobilelor riverane ANPLS (deci locatiilor riverane).Si Custodele ANPLS are responsabilitati explicite pentru conservarea zonei de protectie de la mal (5 metri de la mal) - unde exista ca obiectiv, nevoia de a (se reface in timp) vegetatia ripariana (cu habitatele specifice).Pe alta parte, PUG-urile comunelor prevad retrageri de 10 metri pentru contructii - fata de limita lacului.Si toate constructiile de la mal si de pe lac nu pot fi decat provizorii si nu se pot face decat cu avizul Custodelui ANPLS.IMPLCATII: activitatile de desfasurat pe Lacul Snagov (ori eventuale interventii / modificari) se fac numai cu avizele (aprobarile) si respectarea tututor prevederilor, a tuturor autoritatilor care au responsabilitati asociate (din mai multe limitari in vigoare, se retin cele mai drastice, cel putin din considerente de preventie).Astfel ca ramane necesara si armonizarea prevederilor legale ale tuturor acestor autoritati.Si in acest context, art. 21 din OUG 57/2007 (care este aprobata prin Legea 49/2011) prevede explicit,(4) Respectarea planurilor de management şi a regulamentelor este obligatorie pentru administratorii ariilor naturale protejate, pentru autorităţile care reglementează activităţi pe teritoriul ariilor naturale protejate, precum şi pentru persoanele fizice şi juridice care deţin sau care administrează terenuri şi alte bunuri şi/sau care desfăşoară activităţi în perimetrul şi în vecinătatea ariei naturale protejate.(5) Planurile de amenajare a teritoriului, cele de dezvoltare locală şi naţională, precum şi orice alte planuri de exploatare/utilizare a resurselor naturale din aria naturală protejată vor fi armonizate de către autorităţile emitente cu prevederile planului de management.(6) Autorităţile locale şi naţionale cu competenţe şi responsabilităţi în reglementarea activităţilor din ariile naturale protejate sunt obligate să instituie, de comun acord cu administratorii ariilor naturale protejate şi, după caz, cu autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului şi pădurilor, măsuri speciale pentru conservarea sau utilizarea durabilă a resurselor naturale din ariile naturale protejate, conform prevederilor planurilor de management.+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++Liste de Verificare (în Excel), ca extrase din Planul de Management (nu conțin toate responsabilitățile > citiți tot Monitorul Oficial).Începeți prin a descărca atașamentele acestui mesaj > (apoi) să le listați >(apoi) > completați cu detalii despre modul în care vă conformați la cerințele existente (respectiv cu detalii despre modul și termenul în care urmează să vă conformați)(apoi) > transmiteți Custodelui ANPLS, acest Excel prin email (custode@FundatiaSnagov.ro) / Tel: 0730 097 505.Recomandăm a se parcurge (compara) și cu Listele de Verificare pentru ca exista responsabilitati atat comune cat si specifice si mai ales un mare potential pentru stabilirea unor parteneriate intre toate (urmatoarele) autoritati (cel putin in raport cu nevoile Custodelui ANPLS - deci conservarea patrimoniului natural protejat):PO - Politie (nu au responsabilitati pe suprafata lacului)PTSN - Politia Transporturi Navale (ex: suprafata lacului si 5 m de la mal)GM - Garda de MediuISU - Inspectoratul Situatiilor de UrgentaJ - Jandarmerie
GP - Gardienii Publici (care vor fi adaugati in timp scurt)# Vă invităm să comentați aici tot ce vă este neclar și/sau considerați că pot reprezenta - îmbunătățiri a variantei curente de responsabiltăți și a modui de organizare. Astfel se va acumula (în acest FORUM - per subiecte) Și răspunsuri (relevante) și pentru alți (..).Astfel încât în timp), "dialogul" acumulat aici - se va transforma în clarificări necesare și altora (ajunși în stadii - situații similare).* Dacă totuși aveți situații foarte specifice ori aveți nevoie de o primă / scurtă -  asistență / ajutor / clarificări - sunați după ce aveți în fața dvs. câte o LISTĂ tiparită, pe care să puteți deja nota în rubricile respective - detalii relevante (comunicate telefonic de către Custode). Chiar și pentru acest caz, este necesar ca dvs. în prealabil, să fi citit cele circa 120 pagini ale Planului de Management și a Regulamentului ANPLS - publicate în Monitorul Oficial nr 380bis din 18.05.2016.

12
LACUL SNAGOV este un bun public național și în același timp o Arie Naturală Protejată (ANPLS) cu o biodiversitate de protejat - astfel încât există o serie de reglementări și limitări, menite să asigure o utilizare sustenabilă. (similar cu cea din Biosfera Delta Dunarii si multe alte lacuri din UE).Și o serie de autorități (fiecare cu responsabiltăți specifice) - care trebuie să colaboreze, precum:- Apele Române (administratorul lacului - care închiriază anumite suprafețe de lac pentru pontoane etc.)- Ministerul Mediului (în cadrul căruia este și Custodele ANPLS - în special pentru conservarea biodivesității)- Autoritatea Navală Română (pentru siguranța navigației)- Primăriile UAT-urilor riverane lacului (care avizează / autorizează toate construcțiile - inclusiv cele riverane)- ANPA (care se ocupă de gestionare - comercializare a resurselor de acvacultură și piscicultură)- alte căteva autoritățiCustodele ANPLS reprezinta Ministerul Mediului (prin conventia de Custodie nr 345 din 08.07.2014 - pentru 10 ani).Custodele este organ de control (cf. art 50 lit d din OUG 57/2007, aprobata prin legea 49 / 2011).Principalele categorii de sanctiuni sunt prevazute in OUG 57/2007 (dar si in alte acte normative - legate de protectia mediului).Custodele ANPLS este operator de date personale (cf. notificare Nr. 14347/14.07.2016 din cf. L677/2001 - in Registrul de evidență a prelucrării de date cu caracter personal).Custodele poate aplica sanctiuni, conform procedurilor din Ordonanta Guvernului nr 2 / 2001, care prevede:
"ART. 18 Contravenientul este obligat să prezinte agentului constatator, la cerere, actul de identitate ori documentele în baza cărora se fac menţiunile prevăzute la art. 16 alin. (3). În caz de refuz, pentru legitimarea contravenientului agentul constatator poate apela la ofiţeri şi subofiţeri de poliţie, jandarmi sau gardieni publici."
In contextul zonei Snagov, organele cu obligatii de a acorda asistenta (la cerere) Custodelui ANPLS, sunt:1a) Politie: Pe lac > Politia Transporturi Navale Snagov: Tel: ? (ori via Apel de Urgenta 112)1b) Politie: Pe uscat > Politia Statiunii Turistice Snagov:  Tel:  ? (ori via Apel de Urgenta 112)1c) Politie: Pe uscat > Politia Primariei Snagov:  Tel: ?2) Jandarmi > Jandarmeria Ilfov: Tel: ? (ori Apel de Urgenta ? )3) Gardieni Publici > Corpul Gardienilor Publici Ilfov: Telefon/Fax: 021.212.75.70, Mobil: 0722.220.285* Nota: Identificarea ambarcatiunilor (deci si a conducatorilor) se poate asigura de catre Autoritatea Navala Romana: Tel: ? (ori via Apel de Urgenta 0800 500 100)Toate autoritatile anterior mentionate, au obligatii de serviciu specifice (care urmeaza a fi specificate mai explicit), inclusiv in zona Snagov, iar dupa si prin prevederile Art 21. din OUG 57/2007 (aprobata prin Legea 49/2011), acestea trebuie sa isi ajusteze suplimentar modul de organizare pentru a putea acorda o asistenta mai eficace pentru protejarea domeniului public si conservarea biodiversitatii din ANPLS.Custodele poate initia / participa si in echipe complexe de control / patrulare (deci impreuna cu alte autoritati).Custodele emite avize pentru modificarile / constructiile imobilelor riverane ANPLS (deci locatiilor riverane).Si Custodele ANPLS are responsabilitati explicite pentru conservarea zonei de protectie de la mal (5 metri de la mal) - unde exista ca obiectiv, nevoia de a (se reface in timp) vegetatia ripariana (cu habitatele specifice).Pe alta parte, PUG-urile comunelor prevad retrageri de 10 metri pentru contructii - fata de limita lacului.Si toate constructiile de la mal si de pe lac nu pot fi decat provizorii si nu se pot face decat cu avizul Custodelui ANPLS.IMPLCATII: activitatile de desfasurat pe Lacul Snagov (ori eventuale interventii / modificari) se fac numai cu avizele (aprobarile) si respectarea tututor prevederilor, a tuturor autoritatilor care au responsabilitati asociate (din mai multe limitari in vigoare, se retin cele mai drastice, cel putin din considerente de preventie).Astfel ca ramane necesara si armonizarea prevederilor legale ale tuturor acestor autoritati.Si in acest context, art. 21 din OUG 57/2007 (care este aprobata prin Legea 49/2011) prevede explicit,(4) Respectarea planurilor de management şi a regulamentelor este obligatorie pentru administratorii ariilor naturale protejate, pentru autorităţile care reglementează activităţi pe teritoriul ariilor naturale protejate, precum şi pentru persoanele fizice şi juridice care deţin sau care administrează terenuri şi alte bunuri şi/sau care desfăşoară activităţi în perimetrul şi în vecinătatea ariei naturale protejate.(5) Planurile de amenajare a teritoriului, cele de dezvoltare locală şi naţională, precum şi orice alte planuri de exploatare/utilizare a resurselor naturale din aria naturală protejată vor fi armonizate de către autorităţile emitente cu prevederile planului de management.(6) Autorităţile locale şi naţionale cu competenţe şi responsabilităţi în reglementarea activităţilor din ariile naturale protejate sunt obligate să instituie, de comun acord cu administratorii ariilor naturale protejate şi, după caz, cu autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului şi pădurilor, măsuri speciale pentru conservarea sau utilizarea durabilă a resurselor naturale din ariile naturale protejate, conform prevederilor planurilor de management.+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++Liste de Verificare (în Excel), ca extrase din Planul de Management (nu conțin toate responsabilitățile > citiți tot Monitorul Oficial).Începeți prin a descărca atașamentele acestui mesaj > (apoi) să le listați >(apoi) > completați cu detalii despre modul în care vă conformați la cerințele existente (respectiv cu detalii despre modul și termenul în care urmează să vă conformați)(apoi) > transmiteți Custodelui ANPLS, acest Excel prin email (custode@FundatiaSnagov.ro) / Tel: 0730 097 505.Recomandăm a se parcurge (compara) și cu Listele de Verificare pentru ca exista responsabilitati atat comune cat si specifice si mai ales un mare potential pentru stabilirea unor parteneriate intre toate (urmatoarele) autoritati (cel putin in raport cu nevoile Custodelui ANPLS - deci conservarea patrimoniului natural protejat):PO - Politie (nu au responsabilitati pe suprafata lacului)PTSN - Politia Transporturi Navale (ex: suprafata lacului si 5 m de la mal)GM - Garda de MediuISU - Inspectoratul Situatiilor de UrgentaJ - Jandarmerie
GP - Gardienii Publici (care vor fi adaugati in timp scurt)# Vă invităm să comentați aici tot ce vă este neclar și/sau considerați că pot reprezenta - îmbunătățiri a variantei curente de responsabiltăți și a modui de organizare. Astfel se va acumula (în acest FORUM - per subiecte) Și răspunsuri (relevante) și pentru alți (..).Astfel încât în timp), "dialogul" acumulat aici - se va transforma în clarificări necesare și altora (ajunși în stadii - situații similare).* Dacă totuși aveți situații foarte specifice ori aveți nevoie de o primă / scurtăasistență / ajutor / clarificări - sunați după ce aveți în fața dvs. câte o LISTĂ tiparită, pe care să puteți deja nota în rubricile respective - detalii relevante (comunicate telefonic de către Custode). Chiar și pentru acest caz, este necesar ca dvs. în prealabil, să fi citit cele circa 120 pagini ale Planului de Management și a Regulamentului ANPLS - publicate în Monitorul Oficial nr 380bis din 18.05.2016.

13
LACUL SNAGOV este un bun public național și în același timp o Arie Naturală Protejată (ANPLS) cu o biodiversitate de protejat - astfel încât există o serie de reglementări și limitări, menite să asigure o utilizare sustenabilă. (similar cu cea din Biosfera Delta Dunarii si multe alte lacuri din UE).
Și o serie de autorități (fiecare cu responsabiltăți specifice) - care trebuie să colaboreze, precum:
- Apele Române (administratorul lacului - care închiriază anumite suprafețe de lac pentru pontoane etc.)
- Ministerul Mediului (în cadrul căruia este și Custodele ANPLS - în special pentru conservarea biodivesității)
- Autoritatea Navală Română (pentru siguranța navigației)
- Primăriile UAT-urilor riverane lacului (care avizează / autorizează toate construcțiile - inclusiv cele riverane)
- ANPA (care se ocupă de gestionare - comercializare a resurselor de acvacultură și piscicultură)
- alte căteva autorități

Custodele ANPLS reprezinta Ministerul Mediului (prin conventia de Custodie nr 345 din 08.07.2014 - pentru 10 ani).
Custodele este organ de control (cf. art 50 lit d din OUG 57/2007, aprobata prin legea 49 / 2011).
Principalele categorii de sanctiuni sunt prevazute in OUG 57/2007 (dar si in alte acte normative - legate de protectia mediului).Custodele ANPLS este operator de date personale (cf. notificare Nr. 14347/14.07.2016 din cf. L677/2001 - in Registrul de evidență a prelucrării de date cu caracter personal).
Custodele poate aplica sanctiuni, conform procedurilor din Ordonanta Guvernului nr 2 / 2001, care prevede:
"ART. 18 Contravenientul este obligat să prezinte agentului constatator, la cerere, actul de identitate ori documentele în baza cărora se fac menţiunile prevăzute la art. 16 alin. (3). În caz de refuz, pentru legitimarea contravenientului agentul constatator poate apela la ofiţeri şi subofiţeri de poliţie, jandarmi sau gardieni publici."

In contextul zonei Snagov, organele cu obligatii de a acorda asistenta (la cerere) Custodelui ANPLS, sunt:
1a) Politie: Pe lac > Politia Transporturi Navale Snagov: Tel: ? (ori via Apel de Urgenta 112)
1b) Politie: Pe uscat > Politia Statiunii Turistice Snagov:  Tel:  ? (ori via Apel de Urgenta 112)1c) Politie: Pe uscat > Politia Primariei Snagov:  Tel: ?
2) Jandarmi > Jandarmeria Ilfov: Tel: ? (ori Apel de Urgenta ? )
3) Gardieni Publici > Corpul Gardienilor Publici Ilfov: Telefon/Fax: 021.212.75.70, Mobil: 0722.220.285

* Nota: Identificarea ambarcatiunilor (deci si a conducatorilor) se poate asigura de catre Autoritatea Navala Romana: Tel: ? (ori via Apel de Urgenta 0800 500 100)

Toate autoritatile anterior mentionate, au obligatii de serviciu specifice (care urmeaza a fi specificate mai explicit), inclusiv in zona Snagov, iar dupa si prin prevederile Art 21. din OUG 57/2007 (aprobata prin Legea 49/2011), acestea trebuie sa isi ajusteze suplimentar modul de organizare pentru a putea acorda o asistenta mai eficace pentru protejarea domeniului public si conservarea biodiversitatii din ANPLS.

Custodele poate initia / participa si in echipe complexe de control / patrulare (deci impreuna cu alte autoritati).

Custodele emite avize pentru modificarile / constructiile imobilelor riverane ANPLS (deci locatiilor riverane).
Si Custodele ANPLS are responsabilitati explicite pentru conservarea zonei de protectie de la mal (5 metri de la mal) - unde exista ca obiectiv, nevoia de a (se reface in timp) vegetatia ripariana (cu habitatele specifice).

Pe alta parte, PUG-urile comunelor prevad retrageri de 10 metri pentru contructii - fata de limita lacului.
Si toate constructiile de la mal si de pe lac nu pot fi decat provizorii si nu se pot face decat cu avizul Custodelui ANPLS.

IMPLCATII: activitatile de desfasurat pe Lacul Snagov (ori eventuale interventii / modificari) se fac numai cu avizele (aprobarile) si respectarea tututor prevederilor, a tuturor autoritatilor care au responsabilitati asociate (din mai multe limitari in vigoare, se retin cele mai drastice, cel putin din considerente de preventie).
Astfel ca ramane necesara si armonizarea prevederilor legale ale tuturor acestor autoritati.
Si in acest context, art. 21 din OUG 57/2007 (care este aprobata prin Legea 49/2011) prevede explicit,
(4) Respectarea planurilor de management şi a regulamentelor este obligatorie pentru administratorii ariilor naturale protejate, pentru autorităţile care reglementează activităţi pe teritoriul ariilor naturale protejate, precum şi pentru persoanele fizice şi juridice care deţin sau care administrează terenuri şi alte bunuri şi/sau care desfăşoară activităţi în perimetrul şi în vecinătatea ariei naturale protejate.(5) Planurile de amenajare a teritoriului, cele de dezvoltare locală şi naţională, precum şi orice alte planuri de exploatare/utilizare a resurselor naturale din aria naturală protejată vor fi armonizate de către autorităţile emitente cu prevederile planului de management.(6) Autorităţile locale şi naţionale cu competenţe şi responsabilităţi în reglementarea activităţilor din ariile naturale protejate sunt obligate să instituie, de comun acord cu administratorii ariilor naturale protejate şi, după caz, cu autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului şi pădurilor, măsuri speciale pentru conservarea sau utilizarea durabilă a resurselor naturale din ariile naturale protejate, conform prevederilor planurilor de management.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Liste de Verificare (în Excel), ca extrase din Planul de Management (nu conțin toate responsabilitățile > citiți tot Monitorul Oficial).Începeți prin a descărca atașamentele acestui mesaj > (apoi) să le listați >(apoi) > completați cu detalii despre modul în care vă conformați la cerințele existente (respectiv cu detalii despre modul și termenul în care urmează să vă conformați)(apoi) > transmiteți Custodelui ANPLS, acest Excel prin email (custode@FundatiaSnagov.ro) / Tel: 0730 097 505.

Recomandăm a se parcurge (compara) și cu Listele de Verificare pentru ca exista responsabilitati atat comune cat si specifice si mai ales un mare potential pentru stabilirea unor parteneriate intre toate (urmatoarele) autoritati (cel putin in raport cu nevoile Custodelui ANPLS - deci conservarea patrimoniului natural protejat):
PO - Politie (nu au responsabilitati pe suprafata lacului)
PTSN - Politia Transporturi Navale (ex: suprafata lacului si 5 m de la mal)
GM - Garda de Mediu
ISU - Inspectoratul Situatiilor de Urgenta
J - Jandarmerie
GP - Gardienii Publici (care vor fi adaugati in timp scurt)

# Vă invităm să comentați aici tot ce vă este neclar și/sau considerați că pot reprezenta - îmbunătățiri a variantei curente de responsabiltăți și a modui de organizare. Astfel se va acumula (în acest FORUM - per subiecte) Și răspunsuri (relevante) și pentru alți (..).Astfel încât în timp), "dialogul" acumulat aici - se va transforma în clarificări necesare și altora (ajunși în stadii - situații similare).

* Dacă totuși aveți situații foarte specifice ori aveți nevoie de o primă / scurtăasistență / ajutor / clarificări - sunați după ce aveți în fața dvs. câte o LISTĂ tiparită, pe care să puteți deja nota în rubricile respective - detalii relevante (comunicate telefonic de către Custode). Chiar și pentru acest caz, este necesar ca dvs. în prealabil, să fi citit cele circa 120 pagini ale Planului de Management și a Regulamentului ANPLS - publicate în Monitorul Oficial nr 380bis din 18.05.2016.

14
LACUL SNAGOV este un bun public național și în același timp o Arie Naturală Protejată (ANPLS) cu o biodiversitate de protejat - astfel încât există o serie de reglementări și limitări, menite să asigure o utilizare sustenabilă. (similar cu cea din Biosfera Delta Dunarii si multe alte lacuri din UE).
Și o serie de autorități (fiecare cu responsabiltăți specifice) - care trebuie să colaboreze, precum:
- Apele Române (administratorul lacului - care închiriază anumite suprafețe de lac pentru pontoane etc.)
- Ministerul Mediului (în cadrul căruia este și Custodele ANPLS - în special pentru conservarea biodivesității)
- Autoritatea Navală Română (pentru siguranța navigației)
- Primăriile UAT-urilor riverane lacului (care avizează / autorizează toate construcțiile - inclusiv cele riverane)
- ANPA (care se ocupă de gestionare - comercializare a resurselor de acvacultură și piscicultură)
- alte căteva autorități

Apele Romane au un Regulament si un set de Proceduri pentru administrarea Lacului Snagov. Suplimentar fata de prevederile legii 107/1996. (prin care se prevede si o zona de protectie fata de malul lacului - apelor  - in care nu sunt permise constructii, modificari / interventii etc.).

Apele Romane au si obligatii legate de monitorizarea si pastrarea (chiar imbunatatirea) calitatii apelor (inclusiv via Directiva Ape). Sens in care fac unele masuratori anuale.
Orice constructie de pe suprafata lacului (ex: debarcadere) - nu poate fi decat constructie provizorie (si cu obligatia proprietarului ca intr-o anumita perioada de timp sa o elimine intr-un mod in care sa nu afecteze zona malurilor - caci este domeniu public).
Pentru orice suprafata utilizata de pe suprafata lacului, Apele Romane trebuie sa perceapa (pe baza unui contract) - o chirie per metru patrat (de circa 15 lei/mp/an).

In perioada 195x - 1996, ICAB-ul (care se ocupa de aministrarea lacului - inainte de Apele Romane) avea proceduri (si buget / resurse) pentru a taia plantele acvatice din lac si a le scoate pe maluri (unde se uscau) si astfel limita procesul de eutrofizare a lacului. Activitate care nu mai este facuta (de cel putin 15 ani) de catre Apele Romane (sau e facuta atat foarte rar cat si pentru suprafete foarte mici). Si se pare ca se se taie nu se si scoate din lac (si daca ramane in apa, prin putrezire - contribuie la amplificarea eutrofizarii).
Pe alta parte, in ultimii 20 de ani, pe lacul Snagov au exista intre 3 si 5 echipaje (cu barja, escavatoare, draga etc.) care se prezentau ca sunt "de la Apele Romane". Acestia au escavat malurile unde au distrus habitatul 3150 si le-au amenajat intr-un mod "urban" si "civilizat" (dorit de dezvoltatorii imobiliari). Cert este ca modul de lucru a distrus multe habitate si multa biodiversitate, inrautatind starea lacului.

In jurul lacului Snagov exista zona o de protectie prevazuta atat prin Legea Apelor 107/1996 cat si explicit (de 5 metri - zona ripariana) in cadrul Ariei Naturale Protejate Lacul Snagov.

Pe alta parte, PUG-urile comunelor prevad retrageri de 10 metri pentru contructii - fata de limita lacului.
Iar in zona malurilor (mai ales de protectie) si pe lacul Snagov (pentru debarcadere etc.) - nu se pot aproba constructii permanente (cel mult provizorii - si pentru o perioada de timp limitata). Si in rolul cadastral - ar trebui inscrise sarcini prin care sa rezulte explicit obligatia aducerii zonei de mal la starea initiala (ori cea specifica habitelor 3150, 3160 - in sarcina beneficiaului, a riveranului, estimata inclusiv valoric, in baza unui deviz preluat de fapt chiar din documentatia initiala prin care se solicita aprobarile pentru constructii, ori cu ocazia re-evaluarilor asociate stabilirii valorii de impozitare ori, imediat cand se contata ca nu ar exista acte si aprobari pentru constructiile existente). Caci realitatea din teren - este diferita si se impun masuri concrete, constructive - (de fapt) normale.

IMPLCATII: Evidenta Primariilor si a Apelor Romane - despre constructiile existente pe lac si in zona malurilor, este foarte limitata fata de situatia din teren. Ceea ce implica ca nu s-au incasat (si nu se incaseaza - anual din chirii) bani la bugetul de stat. Si chiar si niste amenzi - pentru locatiile cu constructii fara aprobari. Si totodata trebuie pus un termen de conformare (in zona malurilor) pentru reconversia constructiilor permanente in constructii provizorii, plus inregistrarea unor sarcini (la codurile cadastrale) pentru a se garanta (in caz de vanzare ori de executare silita etc.) ca asociat valoarii imobilului exista si o datorie de mediu cu o valoare precizata, alocata pentru a se readuce la starea naturala - zona de mal (modificata de ori in beneficiul riveranului).

Apele Romane (via SGA - Ilfov) trebuie sa tina cont de art. 21 din OUG 57/2007 (care este aprobata prin Legea 49/2011) prevede explicit,
(4) Respectarea
planurilor de management şi a regulamentelor este obligatorie pentru administratorii ariilor naturale protejate, pentru autorităţile care reglementează activităţi pe teritoriul ariilor naturale protejate, precum şi pentru persoanele fizice şi juridice care deţin sau care administrează terenuri şi alte bunuri şi/sau care desfăşoară activităţi în perimetrul şi în vecinătatea ariei naturale protejate.(5) Planurile de amenajare a teritoriului, cele de dezvoltare locală şi naţională, precum şi orice alte planuri de exploatare/utilizare a resurselor naturale din aria naturală protejată vor fi armonizate de către autorităţile emitente cu prevederile planului de management.(6) Autorităţile locale şi naţionale cu competenţe şi responsabilităţi în reglementarea activităţilor din ariile naturale protejate sunt obligate să instituie, de comun acord cu administratorii ariilor naturale protejate şi, după caz, cu autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului şi pădurilor, măsuri speciale pentru conservarea sau utilizarea durabilă a resurselor naturale din ariile naturale protejate, conform prevederilor planurilor de management.


++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Liste de Verificare (în Excel), ca extrase din Planul de Management (nu conțin toate responsabilitățile > citiți tot Monitorul Oficial).
Începeți prin a descărca atașamentele acestui mesaj > (apoi) să le listați >(apoi) > completați cu detalii despre modul în care vă conformați la cerințele existente (respectiv cu detalii despre modul și termenul în care urmează să vă conformați)(apoi) > transmiteți Custodelui ANPLS, acest Excel prin email (custode@FundatiaSnagov.ro) / Tel: 0730 097 505.

Recomandam a se considera si Listele de Verificare ale: Primarii (care aproba urbanistic constructiile din zona malurilor) cat ai ANR (cu care trebuie rezolvata problema asigurarii semnalizarilor de pe lacul Snagov, sutele de geamanduri ale bazelor sportive cat si impactul prea mare al ambarcatiunilor motorizate ale caror valuri erodeaza malurile si astfel afecteaza calitatea apei - care reprezinta un obiectiv si indicator de raportare pentru Apele Romane).

# Vă invităm să comentați aici tot ce vă este neclar și/sau considerați că pot reprezenta - îmbunătățiri a variantei curente de responsabiltăți și a modui de organizare. Astfel se va acumula (în acest FORUM - per subiecte) Și răspunsuri (relevante) și pentru alți (..).Astfel încât în timp), "dialogul" acumulat aici - se va transforma în clarificări necesare și altora (ajunși în stadii - situații similare).

* Dacă totuși aveți situații foarte specifice ori aveți nevoie de o primă / scurtăasistență / ajutor / clarificări - sunați după ce aveți în fața dvs. câte o LISTĂ tiparită, pe care să puteți deja nota în rubricile respective - detalii relevante (comunicate telefonic de către Custode). Chiar și pentru acest caz, este necesar ca dvs. în prealabil, să fi citit cele circa 120 pagini ale Planului de Management și a Regulamentului ANPLS - publicate în Monitorul Oficial nr 380bis din 18.05.2016.

Nota: Apelor Romane li s-a solicitat de catre Custodele ANPLS (in scris, conform prevederilor legale cf. art. 53, (2), lit. g sa transmita:
1) evidenta constructiilor de pe lac din perimetrul ANPLS)
2) evidenta modificarilor din zona malurilor (si de pe lac - din perimetrul ANPLS)3) evidenta ambarcatiunilor (acestor riverani - din perimetrul ANPLS)

In cazul in care nu vor furniza aceste date (necesare administrarii de catre Custodele ANPLS), acesta ii poate sanctiona cu amezi intre 30.000 si 60.000 lei.* In baza acestor liste (date) Custodele va Notifica Riveranii - pentru ca acestia (la randul lor) sa furnizeze datele necesare (aprobari, etc.)

15
LACUL SNAGOV este un bun public național și în același timp o Arie Naturală Protejată (ANPLS) cu o biodiversitate de protejat - astfel încât există o serie de reglementări și limitări, menite să asigure o utilizare sustenabilă. (similar cu cea din Biosfera Delta Dunarii si multe alte lacuri din UE).
Și o serie de autorități (fiecare cu responsabiltăți specifice) - care trebuie să colaboreze, precum:
- Apele Române (administratorul lacului - care închiriază anumite suprafețe de lac pentru pontoane etc.)
- Ministerul Mediului (în cadrul căruia este și Custodele ANPLS - în special pentru conservarea biodivesității)
- Autoritatea Navală Română (pentru siguranța navigației)
- Primăriile UAT-urilor riverane lacului (care avizează / autorizează toate construcțiile - inclusiv cele riverane)
- ANPA (care se ocupă de gestionare - comercializare a resurselor de acvacultură și piscicultură)
- alte căteva autorități

In jurul lacului, pe maluri - riveran - (si in special in ANPLS) exista padure. Habitatul 91M0 (protejat) si nu numai.
Astfel incat aici se regasesc si cele mai multe cu zone cu maluri naturale. Si aceste zone sunt extrem de importante (si inca populate) cu specii de fauna - multe protejate. Iar mai in padure (deci nu la maluri - exista o multime de specii protejate, inventariate, care trebuie conservate).

Ocolul Silvic (prin Romsilva si deci legislatia specifica), trebuie sa urmareasca (si chiar sa amedeze proprietarii de paduri - care in termen de 6 luni de la intrarea in posesie a acestora) - nu au contracte de administrare silvica.
Adica, Ocolul Silvic Snagov, cu o intarziere de maxim 6 luni, are (prin obligatiile de serviciu si legislatia sa specifica) obligatia sa aiba o situatie actualizata cu toti proprietarii de padure, inclusiv cei riverani lacului Snagov (si care sunt deosebit de importanti pentru evidenta si buna administrare a Custodelui ANPLS).

Pe alta parte, ROMSILVA are un contract si responsabiltiati la nivel national pentru conservarea biodiversitatii.
Context din care primeste fonduri suplimentare, are deci salarii bugetate, infrastructura si obiective specifice.
Si periodic este si auditata (verificata) daca isi indeplineste obligatiile aferente.

Din aceasta perspectiva, Romsilva ar fi trebuit sa ia in consideratie comunicarile si informatiile stiintifice disponibile si mentionate (si in scris) in repetate randuri de Fundatia Snagov / Custodele ANPLS (deci din 5 studii stiintifice de inventariere).
Insa Romsilva (via Directia Silvica Ilfov si prin propagare - si Ocolul Silvic Snagov), nu doreste sa primeasca astfel de informatii, caci ar fi explicit (si suplimentar) responsabilizata. Si ar trebui sa ia masuri de conservare specifice.
Nu numai sistarea / limitarea taierilor curente, dar si altele preventive si de conservare.
Demersuri care ar afecta interesele proprietarilor curenti de padure (care vizeaza o finalitate opusa: defrisarea si valorificarea terenurilor riverane pentru dezvoltari imobiliare si apoi comercializarea acestora).
Nici macar demersurile si Petitia depusa repetat (cu peste 3100 de semnaturi) - nu a fost luata in considerare de Romsilva.
Si nici la raspunsurile legate de cum a disparut (rezervatia) Monumentul Naturii Snagov infiintata prin HCM 894/1952 si prin care este protejata o suprafata de circa 960 ha (din care in prezent pare a fi doar 10 ha) - reprezinta subiecte asupra carora evita orice raspuns scris (si se regasesc detalii doar din presa si in raport cu unele anchete DNA etc.)

O relatie minima de colaborare (obligatorie din punct de vedere legal) este pe zona de 5 metri de la maluri (si deci in padure), zona in care trebuie sa ramana vegetatia ripariana specifica (deci cat mai naturala).

De asemenea, ROMSILVA trebuie sa integreze in reglementarile sale, prevederile din Planul de Management si Regulamentul ANPLS (via art. 21 din OUG 57/2007 (care este aprobata prin Legea 49/2011).

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Liste de Verificare (în Excel), ca extrase din Planul de Management (nu conțin toate responsabilitățile > citiți tot Monitorul Oficial).Începeți prin a descărca atașamentele acestui mesaj > (apoi) să le listați >(apoi) > completați cu detalii despre modul în care vă conformați la cerințele existente (respectiv cu detalii despre modul și termenul în care urmează să vă conformați)(apoi) > transmiteți Custodelui ANPLS, acest Excel prin email (custode@FundatiaSnagov.ro
) / Tel: 0730 097 505.

Ocolul Silvic (Romsilva) are responsabilitati care ii revin si din Rolurile / Calitatile de: Riveran (si eventual de Locatie Riverana - daca exista societati comeciale in padure - poate in zonele Snagov Parc / Snagov Plaja ori Palatul Snagov ori Baza Navasart, ori Complexul Astoria etc.)

# Vă invităm să comentați aici tot ce vă este neclar și/sau considerați că pot reprezenta - îmbunătățiri a variantei curente de responsabiltăți și a modui de organizare. Astfel se va acumula (în acest FORUM - per subiecte) Și răspunsuri (relevante) și pentru alți (..).Astfel încât în timp), "dialogul" acumulat aici - se va transforma în clarificări necesare și altora (ajunși în stadii - situații similare).

* Dacă totuși aveți situații foarte specifice ori aveți nevoie de o primă / scurtăasistență / ajutor / clarificări - sunați după ce aveți în fața dvs. câte o LISTĂ tiparită, pe care să puteți deja nota în rubricile respective - detalii relevante (comunicate telefonic de către Custode). Chiar și pentru acest caz, este necesar ca dvs. în prealabil, să fi citit cele circa 120 pagini ale Planului de Management și a Regulamentului ANPLS - publicate în Monitorul Oficial nr 380bis din 18.05.2016.

Nota: Ocolului Silvic (si Directiei Silvice Ilfov) i s-a solicitat de catre Custodele ANPLS (in scris, conform prevederilor legale cf. art. 53, (2), lit. g sa transmita: evidenta riveranilor (din perimetrul ANPLS)In cazul in care nu vor furniza aceste date (necesare administrarii de catre Custodele ANPLS), acesta ii poate sanctiona cu amenzi intre 30.000 si 60.000 lei.
* In baza acestor liste (date) Custodele va Notifica Riveranii - pentru ca acestia (la randul lor) sa furnizeze datele necesare (aprobari, etc.)

Pagini: [1] 2 3 4